Один з учасників нашої виставки, компанія Yaware, поділилась даними про ефективність віддаленої роботи українців на карантині. Компанія розробила програму Yaware.TimeTracker, яка допомагає аналізувати продуктивність персоналу, регламентувати час на перерви та зустрічі, вести облік відпрацьованого часу. За їхніми даними, продуктивність персоналу виросла, але з’явились овертайми. Більше про це — в матеріалі.
На старт, увага… Віддалена робота в Yaware
Ми, як і весь світ, не чекали такого повороту подій. Довелось змінювати підхід до роботи і, перш за все, запровадити щоденну координацію: працівники надсилали звіт про виконану роботу за день з посиланнями на завдання у Bitrix або Jira. Це підвищило розуміння того, чим зайняті підрозділи компанії та чи рухаються вони відповідно до стратегічної цілі.
«Чоботар без чобіт» — це не про нас. Вас не здивує те, що у кожного співробітника встановлена програма обліку робочого часу Yaware.TimeTracker на корпоративному або особистому ноутбуці. В останньому випадку, працівник тимчасово зупиняє моніторинг після завершення робочого дня, щоб його особисті справи за комп’ютером не вносились у статистику.
До списку must have програм для карантину додались Zoom та Google meets. Бувало, що у камері з’явилися діти працівників, у навушниках, вдаючи ніби вони зайняті дорослою роботою. Навіть на співбесіді, до розмови долучився син кандидата. Хоча за працівниками залишалось право вмикати і вимикати камеру за бажанням, без курйозних випадків не обійшлося. Домашніх улюбленців теж можна вважати частиною команди Yaware, так вже вони полюбили відеозв’язок.
Клієнти в масках
Карантин ми відчули через ріст навантаження. Постало не лише питання організації віддаленої роботи, а й утримання рівня продуктивності. Кількість заявок на встановлення програми обліку робочого часу виросла на 50% і серед наших клієнтів представники різних галузей. Нею користуються ІТ-компанії, галузь виробництва, логістики, юриспруденції, маркетингу, тощо. Навіть, батьки встановлювали програму школярам, щоб контролювати їх присутність на дистанційному навчанні в Zoom. Кожен може налаштувати моніторинг та звіти відповідно до своїх потреб, і це спрощує користування трекером.
Протягом першого місяця віддаленої роботи кількість заявок на реєстрацію зросла вдвічі, сервіс встановили на 1035 комп’ютерів. Найчастіше клієнти купували програму на 1 місяць, рідше — на рік. Більшість хотіти протестувати функціонал, управляти персоналом на відстані та продовжити дію ліцензії, за потреби.
Як змінилася продуктивність роботи українців?
Ми аналізували свій робочий час та у компаніях наших клієнтів. До березня в Yaware програма налічувала 3 276 годин продуктивного часу на місяць, близько 7 годин 44 хвилини в день на співробітника, 96,6% із 8 робочих годин. Продуктивність у клієнтів коливалася від 83-98%. Що ж сталось потім?
Заборонили прогулянки, часті походи в магазин, в кіно чи торговий центр також не можна. Єдина зміна атмосфери це шлях від кухні до кімнати. Такий спосіб життя спричинив перепрацювання: працівники були повністю сконцентровані на роботі і розтягували завдання. Замість того, щоб завершувати роботу до 19:00, звіти за день надсилались між 20-22 годинами. Збільшення тривалості робочого дня спровокувало ріст продуктивності на 33%. Yaware.TimeTracker нарахував 4 928 годин на місяць, близько 12 годин на працівника. З’явилися овертайми, які раніше були рідкістю.
На наших клієнтів карантин вплинув по-різному. Вдалося втриматися на плаву представникам ІТ-сфери та виробництва, важче ситуація виявилася для туристичних агенцій і транспортних компаній, але їхня продуктивність все-таки зросла на 10-30%, залежно від сфери. На результат також вплинуло те, що працівники обідали за комп’ютером, пили каву на одинці, а це займає менше часу ніж у компанії колег.
Життя після карантину — є!
Раніше віддалена робота асоціювалась лише з ІТ-компаніями, але карантин змінив думку й ставлення людей до цього процесу. Навіть затяті любителі офісної роботи стали лояльніше ставитись до дистанційної зайнятості. Більшість зрозуміли, що заробляти та підвищувати продуктивність працівників можна працюючи як в офісі, так і вдома. Опитування українських компаній цьому доказ: 51% з них готові залишити частину персоналу вдома, тим самим зменшити орендну плату за офіс.
До прикладу, дехто з наших працівників зазначає, що вдома встигає зробити більше за той самий час. Неочікувано для них самих. Ті, хто найчастіше питають про повернення в офіс, або не оцінили віддалену роботу, або скучили за офлайн-зустрічами, хочуть обійнятися і випити офісної кави. Після карантину обов’язково це влаштуємо, але хто потім залишиться працювати в штатному режимі, а хто повернеться на віддалену роботу — це вже інше питання.