18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Коли ми проводили опитування бізнесу на карантині серед наших підписників, декілька компаній відгукнулись на наш заклик розповісти про власний досвід. Тепер публікуємо відповіді компаній з суміжних напрямків, яких ми також попросили оцінити зміни на ринку і дати поради, як клієнтам оновлювати свої веб-продукти.

Читайте й робіть свої висновки про те, як будувати успішну стратегію в нових умовах. Ми готуємо і наступні підбірки, тож, далі буде!

Розповідають компанії:

  • SE Ranking — розробник інструментів SEO аналізу та просування. На запитання відповідали Ксенія Хірвоніна, PR Manager, Богдан Бабяк, Marketing Team Lead;
  • MagneticOne — група з 16 компаній, в тому числі, розробка продуктів, волонтерські та освітні проєкти. На запитання відповідала Олена Гончарук, СЕО керуючої компанії; 
  • Fitelio — розробник софтверних рішень для e-commerce, сфери надання послуг та інших. На запитання відповідав CEO Георгій Варданян.

1. Як переходили в онлайн і які складнощі виникли в процесі?

SE Ranking: Ми розробляємо онлайн SEO-платформу і не прив’язані до офлайну, тож вся компанія, а це близько 70 осіб, перейшла на віддалений режим швидко. В нас і раніше була практика віддаленої роботи, тому всі процеси налаштовані.

Єдина проблема — затримка з невеликими бюрократичними моментами. Інколи в офісі ти можеш швидше вирішувати питання з колегами, ніж онлайн. Але це — дрібничка в сьогоднішніх реаліях. Однак, ми дуже сумуємо за офісом, за живим спілкуванням. В нас надзвичайно дружній колектив і ми вже не можемо дочекатися повернення до наших буденних ритуалів та корпоративних свят. 

Magnetic One: У групі компаній налаштована динамічна система управління та інструментів, котра дозволила всього за 6 днів переналаштувати основні процеси та документообіг в онлайн, надати доступ з домашніх комп’ютерів, хоча раніше ми ніколи повністю не працювали віддалено. Допомогли наші організаційні політики та чек-листи керівників. Лише один системний адміністратор часом знаходиться в офісі для налаштувань. 

З проблем у нас помітні лише ті, які не пов’язані з карантином: нестача якісних кадрів, необхідність навчання клієнтів електронного підпису. Важче стало проводити адаптацію та посадку нових працівників (так, ми продовжуємо наймати!).

Всі наші волонтерські проєкти — на піку. Їх ми реалізовуємо через просвітницький благодійний фонд MagneticOne.Org та долучилися до збору коштів на організацію підтримки лікарень. Зараз створюємо online- курс по COVID-19.

Fitelio: В цілому компанія була готова до такого різкого переходу, оскільки всі наші процеси вже були налаштовані для онлайну. ІТ-компанії пристосовані до віддаленої роботи, напевно, більше за інших. Хочу зазначити, що у нас офіси у двох містах, тому ми в принципі налаштовані на роботу онлайн і обслуговуємо 24 ресторани в іншій країні.

Ми більше дивилися на проблематику трансформації наших клієнтів і основні зусилля спрямували саме на підтримку наших партнерів. Наприклад, компанія Dominos, з якою ми працюємо більш як 10 років, вже була готова до такого переходу, але інші наші партнери, з індустрії агро- та нерухомості, на жаль, не були готові.

Зараз активно використовуємо різні інструменти, що допомагають вчасно завершувати задачі, оновлювати статуси не тільки в голові, а й інформувати наших клієнтів 🙂 Це допомагає дотримуватись дедлайнів і виправдовувати очікування.

2. Як змінився попит на ваші послуги і які антикризові рішення готуєте? 

SE Ranking: Є падіння попиту на послуги наших основних клієнтів — SEO-спеціалістів, маркетологів та агентств. Як наслідок, вони тимчасово не мають змоги платити за наш сервіс. Ми намагаємось їх підтримати, адже завжди, не тільки у карантині, орієнтуємось на win-win модель. Для нас важливі довгострокові дружні відносини, тож зараз пропонуємо клієнтам персональні умови співпраці. 

Також, щоб підтримати як наших підписників, так і всіх маркетологів та підприємців, що потрапили в скрутне становище, ми організували три безкоштовних онлайн маркетинг-марафони різними мовами. Цього тижня проводимо іспанською.

MagneticOne: Якщо говорити про наші продуктові компанії, тут ми не спостерігаємо спаду. У сервісних компаніях є певний спад, але ми перенаправили працівників на підсилення інших напрямків, щоб вони залишались залученими.

Зараз маємо декілька спеціальних пропозицій, серед яких знижка 25% для українських клієнтів на time tracker робочого часу Yaware, знижки на інші продукти для бізнесу Magneticone Mobile Works. На краудфандинговій платформі “Syla допомагаємо людям співпрацювати та правильно акумулювати кошти на допомогу й закупку спецобладнання та матеріалів.

Fitelio: Попит на послуги нашої компанії зріс. Сувора реальність змушує більшість бізнесів в Україні трансформуватися в онлайн. Якщо раніше клієнти не знаходили часу і коштів для такої трансформації, то зараз це сталося природнім шляхом. Іншого вибору окрім, як перейти в онлайн, сьогодні практично немає.

Швидко адаптуються до нових реалій ті клієнти, хто працює на доставку. Наша основна задача в цей період — пошук та імплементація адаптованих алгоритмів оформлення замовлення, переведення операторів контакт-центрів на опрацювання дзвінків в домашніх умовах, вдосконалення функцій безконтактного замовлення. 

У нас зросли запити на онлайн-каталоги як з можливістю оплати, так і без, маркетплейси, мобільні додатки і сервіси автоматизації бізнес-процесів.

3. Як карантин змінює функціональність онлайн-продуктів?

SE Ranking: Зміни вже почалися, особливо, в офлайн-бізнесів. Вони різко постали перед питанням оптимізації своїх сайтів під мобільні платформи, пошукові системи, оптимізацію обробки замовлень, процесів доставки тощо.

Fitelio: Продукти необхідно розробляти так, щоб клієнт міг повністю закрити свої питання як в період карантину, так і після нього. Якщо ми говоримо про український ринок e-commerce, то в першу чергу треба зміцнити свої позиції в таких напрямках:

  • mobile-friendly сайт
  • продуманий UX
  • розширені варіанти оплати
  • зручний вибір доставки товарів
  • трекінг замовлення
  • політику повернення, зокрема, збільшити її термін (14 днів — це вже замало)
  • сервіси для логістики

4. На чому тепер акцентувати увагу бізнесам?

SE Ranking: В першу чергу, необхідно організувати роботу, а також швидку й ефективну комунікацію серед працівників. Ми використовуємо таск-менеджер Jira, а для спілкування нещодавно перейшли на Slack і дуже задоволені. Також, давно працюємо з набором сервісів G Suite.

Для онлайн-бізнесу наразі важливо вибудувати та оптимізувати спілкування з клієнтами через чат і розсилки. Ми, наприклад, використовуємо HelpCrunch. В залежності від типу бізнесу, вам можуть знадобитися і онлайн-телефонія, відеочати, сервіси автоматизації маркетингу, CRM-системи тощо. 

MagneticOne: Ми навіть розробили власний чек-лист керівника для підготовки команди до віддаленої роботи. За умови повної віддаленої роботи — тільки щоденні наради і планування, більше ніяких щотижневих планувань. Час вимагає швидкості.

Зараз бізнесу потрібно одночасно дивитися всередину (налагодити опис бізнес-процесів, роботу з людьми, маркетинг та контроль якості продукту на виході) і назовні, за межі своєї компанії. Волонтерство, підтримка громади, лобіювання законів для підтримки бізнесу та всієї галузі, громадян. 

Fitelio: В кожному бізнесі є свої нюанси, тож універсальних порад немає. Однозначно, потрібно намагатися автоматизувати всі процеси і використовувати ті можливості, які є прямо зараз для роботи і ведення бізнесу, незалежно від місця розташування. 

Але в першу чергу, ми завжди рекомендуємо нашим клієнтам чути кінцевих споживачів. Fitelio це декларує у всіх своїх напрямках, як в дизайні, так і в розробці й технічній підтримці. Адже сайти, програми та все, що ми створюємо, в більшості випадків використовується саме кінцевим споживачем.

5. Які зміни на ринку вже бачите або очікуєте побачити?

SE Ranking: По-перше, великі компанії буду значно скорочувати витрати на R&D, особливо на непріоритетні напрями. Вже сьогодні є скорочення персоналу в компаніях, що займаються AI та ML. По-друге, малий та середній бізнес скорочуватиме витрати на вторинні проєкти, перегляне видатки на онлайн-сервіси, премії, навчання персоналу тощо.

В розробці акцент зміститься з впровадження інноваційних або нових рішень на автоматизацію наявних процесів, покращення їхнього ККД.

MagneticOne: Бізнес візьме курс на 360: коли працюємо всередині й активні ззовні, в середовищі. Це нагода стати медійнішими, відкритішими до запитів громад та суспільства, наших спільних проблем та цілей. Всі компанії мають бути присутні онлайн, з лендінгами, сайтами, сторінками в соцмережах.

Всі колаборації, що відбуваються зараз у різноманітних месенджерах і мають волонтерський характер, зміцнюють довіру, партнерства. Потім це може втілитись у нові проєкти, стартапи, гранти тощо. Ми всі будемо інші після карантину. 

Fitelio: Ринок змінився вже. Щоб бізнес надалі працював, йому треба поставити нові пріоритети, направлені на діджиталізацію. До того ж, онлайн — це зручно, це економія нашого часу, часу наших клієнтів і кінцевих споживачів. 

Після такого карантину нам не потрібно буде витрачати час на зайве обґрунтування компаніям, чому бути онлайн і надавати сервіси онлайн — це різні речі. Бізнес сам захоче інвестувати у свої слабкі сторони.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер