На онлайн-сторінках нашого Медіацентру ми розповідаємо про те, як вже переналаштували роботу окремі компанії та як їхні нові продукти задають тренди всьому бізнес-напрямку. Компанія Spark Systems, один з партнерів iForum, що розробила чат-бота для нашої конференції, розповідає про нові реалії та нові продукти цієї галузі онлайн-бізнесу:
Коли івенти закінчились
Ще два місяці тому, на початку березня, ми повним ходом готували десятки чат-ботів для супроводження цілої низки івентів, що планувалися на весну-літо. Напруження з’являлося поступово, всі до останнього не могли повірити, що такі масштабні події бізнес-життя, як от iForum, можуть бути перенесені. Тоді ми ще не усвідомлювали масштаби майбутніх процесів.
40% наших клієнтів були організатори івентів, 30% — HR департаменти, ще 30% — різні інші напрямки. Кожен день ми отримували повідомлення від клієнтів про перенесення заходів та заморозку проєктів. Більше ніж 80% всіх наших проєктів зупинилося.
Як чат-боти поступово змінювали профіль
Проте, затишшя тривало недовго. Десь за тиждень, коли всі перейшли на віддалений формат роботи, у HR-ів з’явилася потреба регулярно проводити Health check працівників, здійснювати регулярні інформування про важливі події та новини.
В еру месенджерів email не завжди є оперативним каналом комунікації, і тут чат-боти отримали новий профіль — Health-bot. Він володіє інформацією про те, як не захворіти, надає корисні поради, проводить опитування про стан здоров’я й не тільки, тобто, піклується про співробітників компаній.
Але найбільшу користь в цей час чат-боти принесли для малих і середніх магазинів та ресторанів. Малому бізнесу потрібно було терміново організувати новий канал дистанційної комунікації зі своїми відвідувачами, швидко запустити інструмент для зручного прийому та обробки замовлень.
Що таке Shop-bot і як він працює
З початку року ми в Spark Systems поступово розвивали напрям Shop-bot, проте з початком карантину суттєво пришвидшили розробку своєї платформи саме в напрямку магазинів у чат-боті. Перших помічників в месенджерах ми запускали самостійно для інтернет-магазину Nizkocen та мережі ресторанів японської кухні «Жовте море».
Чат-боти показали свою ефективність:
- «Жовте море» вже за перший місяць зібрало понад 500 відвідувачів в месенджері та отримало більш як 40 замовлень;
- ми інтегрували чат-бота магазину Nizkocen з платформою Prom.ua, що дало змогу автоматично оновлювати інформацію про майже 40 000 товарів;
- зараз на Spark Systems ми створили повноцінне Saas-рішення, щоб будь-який власник магазину, кафе або ресторану, міг самостійно створити Shop-bot у Viber, Telegram або Facebook Messenger, міг швидко запустити канал продажів в месенджері та продовжити роботу з клієнтами дистанційно.
Чому чат-бот вартий уваги підприємця
Переваги такого рішення очевидні: підприємцям не потрібно витрачати багато часу та великі бюджети на створення повноцінних масштабних сайтів, SEO, шукати сервіси для приймання замовлень онлайн.
Для тих, хто вже вирішив створити свого чат-бота не потрібно шукати розробників. Адже перейти в онлайн та відкрити свій чатбот-магазин або чатбот-ресторан можна без навичок програмування, та й створити чат-бота можна абсолютно самостійно.
До того ж, ми прийняли рішення, що до кінця карантину надаємо можливість власникам магазинів та ресторанів створювати та обслуговувати своїх чат-ботів на Spark Systems безкоштовно.
Що ми вже зробили:
- створили Saas-платформу для швидкого запуску Shop-bot;
- розробили інтеграцію з Prom.ua.
В наших найближчих планах:
- завершити інтеграцію з 1С;
- надати можливість власникам магазинів на Rozetka завантажувати стандартні XML з товарами;
- покращувати функціонал платформи та додавати нові функції, запити на які отримуємо від наших користувачів щоденно.

Хто вже спробував таку можливість, оцінили її ефективність. Чат-боти на часі, незалежно від карантину. Це реально працює — доведено на практиці.