Тема онлайн-торгівлі стала в карантин напрочуд актуальною. Останні кілька років фахівці з рітейлу зустрічалися для її обговорення на тематичному заході OmniForum, який відбудеться і цього року, але в новому форматі. Організатори вже оголосили, що 22 жовтня 2020 року форум збере спеціалістів зі сфери рітейлу, онлайн-торгівлі та сервісного бізнесу віртуально, адже проходитиме в інтернеті.
Ми поставили декілька найактуальніших запитань колегам, які вже остаточно визначилися з проведенням конференції в форматі онлайн. Відповідала Юлія Белінська, засновниця і головна редакторка онлайн-видання Retailers.ua, організаторка OmniForum.
— Поділіться основними мотивами прийнятого рішення перенесення заходу в онлайн?
Перша причина — не втратити рік та цікавість аудиторії. Ми проводимо OmniForum для рітейлерів щорічно, вже 6 років поспіль. Організатори iForum як ніхто інший знають, що будь-які ділові події та виставки потрібно «розгойдувати». Ринок івентів в останні роки був досить конкурентним, в бізнес-сезон у Києві одночасно проводилися десятки бізнес-заходів. На цьому тлі вигідно вирізняються заходи з ім’ям, що проводяться з року в рік, розвиваються та збільшують свою аудиторію. З роками впізнаваність галузевих заходів зростає. На нашому першому форумі було 60 гостей, а на OmniForum2019 торік — вже 300, включно з відвідувачами з інших країн. Ми бачимо, що з роками стає легше залучати аудиторію та спонсорів. Тож, не хотілося втрачати ці напрацювання.
По-друге, тема, якій присвячений OmniForum — це технології та інновації в рітейлі, які допомагають продавати будь-де і будь-коли, в онлайні, в офлайні, в соцмережах. Карантин значно підвищив цікавість цієї теми, оскільки бізнес, який не буде представлений в онлайні, просто втратить 100% своїх доходів через примусове закриття торговельних центрів та магазинів.
По-третє, питання безпеки. Будь-яке скупчення людей потенційно небезпечно. А на ділових заходах це неминуче: люди сидять поруч в конференц-залі, беруть чашку кави або обід із загальної лінії роздачі, близько спілкуються. З точки зору бізнесу, нові умови безпеки значно зменшують рентабельність і взагалі доцільність проведення заходу. В приміщенні можна розмістити менше людей менше стендів, а, значить, ціни мають збільшитися. А збільшення цін на квитки та спонсорство, ще й потенційна небезпека захворіти значно зменшать шанси заходу бути прибутковим.
— Це універсальні мотиви для усіх сфер офлайн-заходів?
Універсальний мотив для всіх офлайн-івенторів — це труднощі із забезпеченням вимог безпеки та збереженням прийнятної рентабельності бізнесу. Ще один мотив пов’язаний зі зміною поведінки відвідувачів: частина потенційних гостей може бути налякана через необхідність йти на захід, де буде багато людей і вони просто не будуть купувати квитки й ходити на такі масові заходи.
— Які ви бачите тренди на ринку офлайн-заходів у карантині?
Я бачу, що деякі гравці намагаються робити все по-старому. Додати маски, антисептики, зробити розмітку, розставити стільці через 1,5 м. Це викликано сподіваннями, що колись все повернеться і стане як раніше. На мій погляд, ринок івентів ніколи не буде таким, як раніше, він зазнає значної трансформації, а тому, щоб на ньому залишитися, потрібно еволюціонувати.
— Які галузі найбільш привабливі для формату онлайн?
Я б ставила питання іншим чином, а саме: як моя галузь та мій бізнес можуть пристосуватися до формату онлайн.
— Чи достатньо наразі продуктів для масового переходу заходів у онлайн?
Ми бачимо народження абсолютно нового ринку та нових сервісів для переходу заходів в онлайн. Наприклад, для нашого OmniForum ми шукали технічного підрядника, який би зміг провести онлайн-трансляцію з фізичної локації. Ми побачили, що це новий запит, ніхто не знає, скільки це має коштувати, важко гарантувати якість. Тож, це новий ринок, якій тільки народжується. Будуть розвиватися онлайн-сервіси для забезпечення нетворкінгу, одночасної присутності багатої кількості людей за унікальними посиланнями тощо.
— Чого власне ви очікуєте від проведення свого заходу в форматі онлайн?
Ми очікуємо, що проведемо івент з високою якістю контенту та користі для аудиторії, плануємо продати не менше квитків, аніж на офлайн-захід, залучити більше гостей зі Східної Європи, і зробити його прибутковим.
— Які прогнози щодо розвитку вашої професійної галузі?
Я не стану робити прогнози в часи, коли кардинальні зміни відбуваються швидко та неочікувано. Думаю, що частина гравців будуть продовжувати намагатися робити заходи в офлайні, інші — робити в онлайні. В когось вийде, в когось – ні, хтось збанкрутує, хтось навпаки — збільшить частку ринку.
Явища, які зараз відбуваються, можна порівняти зі зміною ландшафту: щось зникає, щось — виростає. Проаналізувати заздалегідь це неможливо, тільки час може бути суддею та аналітиком.
— Чи з’являться нові гравці із принципово новими підходами?
Переконана, що з’являться нові компанії з інноваційними підходами. Кризи та зміни ландшафту завжди призводять до появи нових гравців, нових підходів та бізнес-моделей. Людська уява не має меж, і щоб не сталося, підприємці в усьому світі будуть рухати цей світ далі.