Відеосервіси й до карантину набували популярності, але з масовим переходом на дистанційне навчання й роботу їхня доступність стала критичною. Серед відеопродуктів окреме місце посідає Restream — цей український сервіс дозволяє одночасно вести пряму трансляцію на декілька платформ. Ми розпитали в команди, як співіснують карантин і ринок стрімінгу.
Про головну проблему, яку вирішує Restream
Restream — це сервіс, який дозволяє користувачам транслювати свій відеоконтент у режимі онлайн на безліч платформ водночас, таких як YouTube, Facebook, Twitter, LinkedIn та Twitch з вікна браузера без додаткового програмного забезпечення. Так званий мультистрімінг, тобто можливість транслювати live-відео на декілька соціальних мереж, дозволяє авторам контенту дуже легко максимізувати охоплення аудиторії та, як наслідок, прискорити розвиток свого бренду.
Раніше основною проблемою авторів контенту було обрати, куди саме транслювати їхню роботу, адже платформ дійсно існує безліч. Саме так і з’явилась ідея Restream, щоб користувачі могли перевірити ефективність трансляції на декілька платформ одночасно та скрізь знайти свою аудиторію.
З поширенням COVID-19 та запровадженням карантину все більше людей стало використовувати лайв-стрімінг для залучення аудиторії, а для цього їм потрібне просте та надійне рішення, таке як Restream.
Про типового користувача мультистримінгу
Великий відсоток наших користувачів завжди складали геймери. Люди обирають Restream, щоб якомога швидше і легше розпочати успішну кар’єру стрімера. Чому саме Restream? Тому що мультистрімінг допомагає залучити більше глядачів та створити свою аудиторію. Так, наприклад, традиційним способом людина починає стрімити на Twitch та часто безрезультатно намагається вибороти своє місце у щільній конкуренції. Але з Restream можна транслювати на той самий Twitch та одночасно й на YouTube, Facebook або навіть Twitter, підвищуючи свої шанси бути поміченим.
Через коронавірусну пандемію та карантинні обмеження в усьому світі багато бізнесів вимушені були перейти на онлайн-режим роботи. Це дало новий поштовх розвитку та популярності лайв-стрімінгу у цілому та принесло зміни у портрет типового користувача Restream. Маркетологи почали використовувати лайв-стрімінг для реклами: демонстрація продукту, Q&A стріми та промо-акції. Наш сервіс тепер використовує ще більше компаній та корпорацій, таких як Microsoft, Cisco, Ubisoft, Google, AMD та Epic Games, яким потрібна в першу чергу надійність та професіоналізм.
У зв’язку з пандемією Restream також адаптував свої цілі, головною серед яких стала «зробити професійний лайв-стрімінг максимально доступним для всіх». Тому ми прийшли до створення та реалізації концепції Restream Studio, юзер-френдлі сервісу, який би дозволяв у 2 кліки почати трансляцію зі своєї вкладки у браузері. Новий користувач не відразу може зрозуміти налаштування у складному програмному забезпеченні на кшталт OBS Studio чи Streamlabs. Саме цю проблему ми в компанії намагалися вирішити, запустивши Restream Studio.
Про спільноту Restream
Ми ставимося до наших користувачів як до окремого спільноти, де інтереси та пропозиції кожного будуть вислухані та, за можливості, реалізовані. Ми вважаємо, що саме завдяки цій позиції Restream продовжує займати провідну позиції на ринку лайв-стрімінгу. Так, на початку поточного 2020 року нашим сервісом користувалось близько 2 млн людей. Проте ми вже спромоглись перетнути позначку у 3 млн користувачів.
Про конкурентів і взаємини з соцмережами
Звичайно, ми вважаємо нашими конкурентами відеосервіси на ринку лайв-стрімінгу. Щодо інших сервісів, таких як соцмережі, наприклад, ми позиціонуємо наші ділові стосунки як взаємовигідну дружбу. Автори контенту мають можливість транслювати свої стріми й тим самим безпосередньо підвищувати показник переглядів на усіх кінцевих платформах одночасно.
Про інвестиції та розвиток проєкту
Стартап Restream залучив $50 млн інвестицій в рамках серії A (етап фінансування стартапу, коли проєкт вперше отримує інвестиції від венчурних інвесторів). Очолили цей раунд світові гіганти, інвесткомпанії Sapphire Ventures і Insight Partners. Ці кошти ми направили на реалізацію, покращення та просування Restream Studio, про який розповіли вище. В порівнянні з демоверсією сервісу, зараз користувачі можуть зручно запрошувати гостей на свій стрім, писати титри, додавати водяні знаки, управляти чатами та багато іншого. І все це у Full HD якості зображення.
Також ці кошти були направлені на збільшення команди та розробку нових функцій Restream Studio, які зробили б трансляції більш різноманітними як для стрімера, так і для його аудиторії.
Про роботу під час карантину
Коронавірусна пандемія змусила команду Restream адаптуватись до нових реалій. Звичайно, усі працівники були переведені на віддалену форму роботи. Зважаючи на те, що деяка частина працівників (команда підтримки) вже працювала дистанційно до карантину, в компанії був досвід, який допоміг уникнути складних ситуацій. А завдяки тому, що Restream використовує Lean-систему, баланс між продуктивністю та мотивацією робітників також не завдав труднощів.
Звичайно, у віддаленої праці є свої плюси та мінуси. Наприклад, комунікація в офісі безперечно є більш ефективною. Натомість офісні працівники вимушені витрачати дуже багато часу на дорогу. Однак, пріоритет у Restream був, залишається та буде — здоров’я усіх наших працівників.
Про зміни в попиті на стрімінгові сервіси
Ринок лайв-стрімінгу розвивається дуже стрімко. Це обумовлено не тільки коронавірусною пандемією, а й загалом перевагами такого формату в порівнянні з традиційними відеосервісами. Лайв-стрімінг дозволяє глядачам взаємодіяти зі стрімерами та навпаки в реальному часі. Такий спосіб є більш інтерактивним та, що є досить контрінтуїтивним, менш затратним.
Ми бачимо, що інтерес до лайв-стрімінгу росте з кожним днем, і нашою задачею є зробити його доступним для всіх та на всіх пристроях, включаючи такі вже звичні для нас смартфони. Саме тому ми й створили Restream Studio – щоб кожен охочий зміг стати продюсером своєї професійної трансляції без зайвих клопотів та поділитися нею з усім світом.