18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Перші дні літа ми зустріли на карантині. І хоча вже запроваджені певні послаблення, не у кожну галузь дісталися теплі промені сонця після місяців самоізоляції.

Про те, як маркетингова платформа для інтернет-бізнесу Plerdy зсередини спостерігає за змінами в користувацьких звичках, маючи понад 1000 клієнтів, нам розповів Андрій Чорний, СЕО Plerdy. Компанія бере участь у виставці iForum.

Як карантин вплинув на попит і пропозицію у digital-маркетингу?

— Зараз трактувати остаточні висновки надто рано, адже карантин досі триває. Звісно є певні послаблення, але в усіх областях України вони різні. Нещодавно наша команда проводила мініопитування щодо впливу Covid-19 на український онлайн-бізнес, ознайомитися з ним можна тут.

Згідно з результатами – 77% компаній відчули вплив карантину, половина з цих компаній відмітили критичний вплив у власній індустрії. Враховуючи таку ситуацію, більшість компаній була змушена зменшувати власні бюджети на digital-маркетинг. З цим рішенням я не до кінця згоден, адже під час карантину digital-маркетинг є рушійною силою, і так компанія хоч якось може отримувати певні кошти з продажів.

Якщо говорити про канали digital-маркетингу, то тут однозначно лідирує просування сайтів та інтернет-магазинів в пошукових системах (SEO). Його почали використовувати активніше ті компанії, які до цього раніше не виділяли бюджетів зовсім. А ось компанії, що вже мали гарні результати, все ж почали зменшувати бюджети на SEO і переформатовувати їх в рекламні бюджети. Також, багато компаній почали активніше працювати у напрямі email- та контент-маркетингу.

Загалом, хоча й говорять, що криза призвела до трансформації бізнесу в кращу сторону, де-факто це не так. Під час карантину у бізнесі залишаться тільки ті, хто зможе digital-трансформуватися, хто мав стабільну фінансову ситуацію до спалаху та клієнтів, кількість яких зростала під час кризи. На превеликий жаль, інші компанії очікує важкий період повернення або навіть закриття.

Як змінились інтереси людей під час пандемії?

— З початком карантину і скороченням робочих місць користувачі мали достатньо часу та можливостей для освоєння нової професії. Зазвичай, обирали онлайн-курси з блогерства та інтернет-маркетингу, адже зрозуміли, що за цим — майбутнє. На щастя, компанії, що працюють у даній сфері, та навчальні майданчики сприяли бажанню користувачів. Курсів, гайдів, цікавих статей, прямих ефірів від блогерів та компаній було цілком достатньо, щоб стати junior-спеціалістом.

Що входить у карантинний must-have для підприємця?

— На мою думку, must-have онлайн-інструментами в digital-маркетингу на час пандемії та після неї є:

  • Google Analytics — інструмент аналітики даних вашого сайту. Я, звісно, був шокований, але ще досі не всі сайти використовують цей інструмент. Хоча для мене це один з найважливіших інструментів, дані якого я використовую для прийняття стратегічних рішень.
  • Google Seach Console — помічник кожного інтернет-маркетолога. Завдяки даним з GSC я, як власник бізнесу, можу переглядати якість проведених робіт і як сайт росте в пошукових мережах, як його знаходять, чи виникають з цим проблеми.
  • Plerdy — мультифункціональна маркетингова платформа. Містить у собі 4 продукти: карта кліків, розумні поп-ап форми & NPS, SEO-Checker, записи сесій користувачів. Перш ніж прийняти рішення щодо будь-яких змін на сайті чи в стратегії, я аналізую отримані дані з сервісу.
  • Google Ads Keywords Planner — цей інструмент однозначно корисний для підприємця, адже він дає змогу підібрати ключові запити, за якими ваш потенційний клієнт може шукати.
  • Ahrefs — онлайн-сервіс, який допоможе проаналізувати сайт з точки зору органічного трафіку та зворотних посилань.
  • SimilarWeb — дозволить приблизно дізнатися кількість трафіку та його канали сайтів-конкурентів.
  • Serpstat — онлайн-інструмент, для докладного аналізу конкретної сторінки домену та сторінок-конкурентів.

Насправді, багато ще інструментів можуть бути вартими вашої уваги. Втім, потрібно розуміти, що половина з інструментів є платними, відповідно, я б рекомендував щонайперше звернути увагу на вищеперераховані продукти. Впевнений, вони допоможуть.

Які нові тренди у digital-маркетингу?

— З початком пандемії ми почали спостерігати антитренд — створення фейкових ланцюжків впливу. Збільшилася кількість поширення фейкових новин в різних соціальних мережах, з якою навіть не намагаються розібратися люди з низьким рівнем критичного мислення. Від цього антитренду користувачі стали ще більше не довіряти компаніям. Тепер власники бізнесу борються не лише проти пандемії, а й проти недовіри.

Ще одним трендом, що почав активніше зароджуватися в Україні під час пандемії, є datadriven-маркетинг. Багато компаній перестали працювати в тандемі з «чуйкою» і активно почали приймати рішення на основі моніторингу та аналізу даних.

Кожен повинен розуміти, що правильна організація маркетингу, збір даних та їхній аналіз з онлайн-продажами зможуть відкрити для бізнесу нові можливості та горизонти. Загалом, рекомендую digital-трансформуватися у всіх можливих сферах та формувати бюджети так, щоб інтернет-маркетинг отримував достатньо фінансування. Як показує практика роботи на карантині, його ефективність – очевидна.

Чи приживуться карантинні нововведення?

— Не можу відповісти однозначно, так або ні. Більшість компаній, що працювала в такому темпі й до карантину, звісно, не змінить вектор. А ось що стосується компаній, які тільки розпочали роботу в digital-маркетингу, вони (скоріш за все) зупинять оберти та візьмуть невелику паузу для створення чіткої послідовної маркетингової стратегії.

Принаймні, так я б рекомендував. Поспіхом гарних результатів не отримати, а ось витратити багато коштів намарно цілком можливо.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер