18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Сьогодні своїм досвідом виживання в карантин ділиться команда простору «Часопис», що був заснований у Києві у 2012 році. Про те, як виявляли новий запит аудиторії й адаптувалися до нього — розповідь найстарішого столичного коворкінгу.

Про роботу під час карантину

Простір «Часопис» — це центральна локація, він розташований у самому центрі історичного Києва біля метро. Саме тому в нас було багато не тільки постійних резидентів, а й тих, хто забігав провести переговори або просто попрацювати одну-дві години. Далі вони рушали у справах. Ключову роль у цьому відіграє розташована поруч станція метро, тому коли запровадили карантин і закрили метро, то кількість відвідувачів сильно зменшилась. 

Період першого локдауну час, за який ми навчились проводити найскладніші переговори. Суттєве скорочення бюджетів не обійшло жодної компанії, тому одні резиденти просили відстрочку з платежами, інші шукали менший офіс, деякі вмовляли тимчасово надати послуги безкоштовно. До всього, за декілька тижнів до карантину ми вклалися в косметичний ремонт і повністю змінили меблі й переформатували деякі приміщення. Після оголошення жорсткого карантину нам рекомендували взагалі закрити коворкінг. Та ми з тих, хто просто так не здається.

«Часопис» це не тільки робочий простір з гнучкими умовами для фрілансерів, команд і самозайнятих людей. Одна з найсильніших наших сторін це ком’юніті, яке формувалося багато років  за допомогою навчальних заходів, консультацій, спільних ініціатив. Утримати його в умовах віддаленої роботи — місія не з простих. З перших днів ми отримали неймовірну підтримку від резидентів та всіх, хто колись був дотичний до «Часопису». Саме тому ми вирішили спробувати формат онлайн-коворкінгу, зустрітись та попрацювати онлайн зі старими відвідувачами. Складно сказати, що це була бізнес-історія, але ми точно відтворили атмосферу нашого улюбленого балкона й змогли відверто поспілкуватись із резидентами, як це було раніше. 

Онлайн-спільнота «Часопису»

Також однією з причин створити онлайн-коворкінг стала наша команда. Коли людина працює в сервісі, то іноді здається, що спілкування є скрізь. Ти кожен день говориш із колегами, десятками резидентів, партнерів та експертів. І потім в один момент залишаєшся сам на сам з собою у тихій квартирі. «Часопис» це люди, і, першочергово, команда, тому нам важливо залишатись на зв’язку

Так ми продовжували працювати: ключова команда кожного дня продовжувала проводити переговори з резидентами, гостями, спікерами, орендодавцями. Планували, зустрічалися на ранкову каву і брейнштормили над новими форматами. Важливо і те, що цей час нам дозволив провести аудит наших процесів (перед локдауном ми проводили дослідження нашого сервісу серед резидентів). Отже, ми мали над чим працювати.

Говорячи про «Часопис», люди часто загадують наші заходи. Офлайн ми збирали повні зали, але монетизувати напрямок онлайн-заходів у нас вийшло не так вже й успішно, що, у принципі, передбачувано. Під час першого локдауну стався контентний вибух на найвибагливіший смак і гаманець. Тому ми звернули свою увагу на тих, хто потребує допомоги та підтримки саме в цей період. Наш улюблений та знаний багатьма формат експертних консультацій для підприємців МСБ чудово дебютував у онлайн-форматі. За карантин ми провели понад 60 бізнес-консультацій. У жовтні за підтримки ЄБРР вдалося поширити цей формат ще у шести регіонах України. Сподіваємось, що через деякий час такі консультації відбуватимуться на базі всіх центрів підтримки й розвитку бізнесу по всій країні. 

Під час першого карантину ми намагались приборкати паніку серед наших резидентів та компенсувати нестачу спілкування, організовуючи онлайн-зустрічі «Світ #НаКарантині». Багато наших партнерів та резидентів живуть за кордоном, тож ми вирішили зустрічатись онлайн і ділитися досвідом про те, як адаптовуємося до карантинних обмежень, це допомагало не втратити зв’язок і забути про паніку.

Нові послуги та адаптація простору 

 

Зали «Часопису» та попередження про те, що у просторі вже нова ера

З першого дня роботи після локдауну в нашому просторі незмінно діють карантинні обмеження: жодних масових заходів, вентилювання приміщень, обробка поверхонь антисептичними засобами, дистанція між робочими місцями, на рецепції адміністратори завжди у масках. Ми закликаємо й гостей дотримуватись маскового режиму, коли вони пересуваються простором. 

Історія з онлайн-коворкінгом допомогла нам зрозуміти, що тепер потрібно людям. Після виходу в офлайн ми першими впровадили послугу «Офіс на день». Ми на власному досвіді переконались, що жодна ZOOM-вечірка не замінить живого спілкування з колегами. Відтоді команди й компанії, які хочуть працювати разом, можуть орендувати офіс на декілька днів і провести їх разом. Перші два тижні попит був невеликий, але потім люди зрозуміли, що це зручно, а головне просто, бо не потрібно підписувати ніякі документи, жодних довготривалих зобов’язань. Звісно, інші гравці ринку також на це відреагували. 

Цікава тенденція, яку ми помітили після локдауну, — зміна аудиторії, особливо, для переговорних кімнат. Тепер у них відбуваються не тільки зустрічі та стратегічні сесії, але й трансляції. У нас проводили прямі ефіри й онлайн-конференції. Наприклад, в рамках співпраці з British Council фасилітатори проводили з «Часопису» програму для креативних підприємців. Команда фасилітаторів програми працювала з Києва та Львова. Усю програму провели з наших переговорних кімнат, бо так справді зручніше. В умовах open space складно займатись стримінгом, а от у закритих тихих приміщеннях, де так само є все необхідне, дуже комфортно. 

Серед нових клієнтів є ті, кому поки що не дозволяють повернутись в офіс, але в них є гостра потреба працювати разом із командою або за межами дому. Також, збільшилась кількість іноземців. Приємні повернення давніх резидентів — це взагалі окрема історія.

 

Переговорна кімната

Дуже помітно зменшилась кількість запитів на довготривалі офісні контракти. Команди надають перевагу короткостроковим взаємовідносинам (офіс на день для команди, денний\5-денний абонемент) без паперової бюрократії. Сказати, що попит на послуги коворкінгів зменшився, ми не можемо. Є певна нестабільність, яку складно заперечувати. Зважаючи на обставини, змінюються запити, ми намагаємось на них вчасно реагувати й адаптувати вже діючі послуги.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер