June, 18, 2021 Kyiv, NSC "Olimpiyskyi", 55, Velyka Vasylkivska str.

Чи повернуться забудовники до звичного ритму життя, а також, як вони будуть комунікувати свою активність після карантину? Як змінюється ринок нерухомості з рекламної точки зору — розповідає Валентин Яроменко, спікер iForum, CEO консалтингової компанії White Sales. Компанія розробляє і впроваджує системи продажів, зокрема і для новобудов та інших учасників ринку нерухомості в Україні.

Продаж новобудов після карантину

— Ринок первинної нерухомості давно перетворився на головний «народний» інвестиційний інструмент. Для інвесторів, чиновників, бізнесменів та «білих комірців» це найбільш зрозумілий спосіб зберегти та примножити гроші. І на етапі будівництва кожен 3/4 покупець — інвестор, що не планує жити у цій квартирі. Тому до березня 2020 року ринок стабільно зростав. Введення карантину створило безпрецедентний стрес для девелоперів і покупців, змінивши правила гри та загальний настрій усіх учасників. Я поділюся окремими висновками, які бачимо на ринку сьогодні в компанії White Sales.

Безпека

— «Чи добудують мій ЖК?» Банкрутство будівельної корпорації «Укрбуд» змінило ставлення покупців до угоди. Можливість виходу з ринку такого впливового мастодонта налякала покупців не менше, ніж карантин. Але «святе місце вільним не буває», і в результаті клієнти почали шукати інших, надійніших забудовників. Тому всі активні забудовники включилися в боротьбу за увагу покупців, піклуючись про те, щоб не піти шляхом колишнього лідера. Що робити покупцям надалі? — Ретельно перевіряти всі документи.

Онлайн

Карантин дав потужний імпульс для використання онлайн-сервісів на консервативному ринку нерухомості. Мова, зокрема, і про засоби комунікації з клієнтами — GMeet, Zoom, Skype, Facebook, за допомогою яких було проведено вже чимало консультацій клієнтів. Також, вперше цього року з’явилися прецеденти укладення угод на первинному ринку онлайн, з використанням сервісів електронного документообігу та ЕЦП (електронного цифрового підпису).

Крім того, до карантину на ринку велика частина гравців працювала в аналоговому світі, використовуючи Excel на комп’ютерах і паперові документи. Велика частина рішень і питань обговорювалися усно і, в кращому випадку, фіксувалися на папері. Контроль процесів відбувався у формі традиційного огляду. І у таких компаній спочатку настав шок, а потім — усвідомлення того, що необхідно впроваджувати хмарний документообіг і правила внутрішньої комунікації онлайн.

Найпрогресивніші компанії зараз об’єднують весь свій софт в єдину систему і розробляють внутрішні алгоритми управління завданнями.

Офлайн

— Ті, хто зміг утримати офлайн — мають менше втрат через карантин. Офлайн король, тому після полегшення карантину клієнтів стало ще більше. Припускаю, що у відділах продажів з’являться й інші зміни, окрім антисептиків, масок і великих відстаней між столами.

Високою популярністю користуються тест-драйви ЖК — перегляди будівництв. Можливість показати клієнту сам проєкт, вид з вікна, і ключове — активність, крани та будівельників — важливий елемент в ухваленні рішення для покупця.

CRM і дані

— Карантин стимулював багатьох девелоперів почати диджиталізацію процесів, впроваджувати CRM, таск-менеджери тощо, щоб у режимі реального часу стежити за всіма показниками бізнесу на екрані свого ноутбука або смартфона. Виявилося, що наявність таких даних — це не перспектива майбутнього, а нагальна потреба сьогодення. Напевно, не всі впоралися з цим, але майбутнє явно за тими, хто автоматизував робочий процес. Виняток — девелопери з політичною «парасолькою», що мають унікальні переваги.

Контент

— На карантині багатьом довелося писати статті, знімати відео і публікувати більше постів в контексті «у нас все добре, ми перейшли в онлайн і продовжуємо будувати». Це було вимушеним заходом в умовах карантинних обмежень, але я впевнений, багато компаній продовжать інвестувати в контент, а не тільки купувати рекламу на Facebook і Google.

Чекайте активностей в Youtube, TikTok з фокусом на будинках, мешканцях та містах. Скоріше за все, не всі зможуть довго це продовжувати — здадуться і перейдуть в ледачий формат контекстної реклами з підрядниками.

Месенджери і боти

Канал спілкування в месенджерах вже практично зрівнявся з телефонним, і я думаю, вже до кінця року він перевищить за обсягом телефонні дзвінки. Саме тому багато забудовників вже зараз налаштовують ботів для лідогенерації, а деякі додатково впроваджують мультиканальні платформи для комунікації з клієнтами. Втім, роблять це одиниці, поки що масово продавці просто переводять клієнтів на спілкування в особистих чатах у Viber та інших подібних платформах.

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2021

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Book Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Online-marketing
Premium Partner
Sponsor
Sponsor
Logistics Partner
Tech Partner
Digital Partner
Investment Partner
Printing Partner
Water Partner
Tech Partner
Medical partner
Newsletter partner
Sponsor

Info partners 2021

General Info Partner