June, 18, 2021 Kyiv, NSC "Olimpiyskyi", 55, Velyka Vasylkivska str.

Точно знаємо, що цього року туристичні маршрути українців, як і жителів інших країн, суттєво відрізнялися від попередніх планів. Карантинні обмеження значною мірою стосувалися міжнародних переміщень та поїздок всередині країни між різними регіонами. Своїми спостереженнями за туризмом на карантині з нами поділилася Альона Дєньга, засновниця українського медіа про подорожі Veter do it.

— Як змінювались туристичні інтереси аудиторії?

— Звісно, динаміка дуже змінилася, адже попри можливість подорожувати в деякі країни, багато людей все ж відмовилися від подорожей за кордон. На це є психологічні та економічні причини. Серед популярних країн цього літа – Туреччина, Албанія, Чорногорія. Всередині України найбільше подорожували на Південь – Херсонська, Миколаївська, Одеська область, та в Західну Україну – Карпати, Львів. Такий інтерес саме до цих напрямків пов’язаний з кількома причинами: кількість вау-локацій та промо цих маршрутів серед блогерів в Instagram та YouTube.

З карантином зріс попит на короткий відпочинок на вихідні поблизу міста: люди стали більше шукати ідеї для подорожей, готелі та розваги поблизу великих міст.

— Чи розвинулись українські локації?

— Спірне питання. Попит на внутрішній туризм зовсім не означає, що від цього виграли всі. Адже основний потік внутрішніх туристів все ж був направлений у вже добре відомі місця: Затока, Буковель, рожеві озера, Джарилгач, тощо. Нещодавно ми отримали приємний відгук власниці «Поліської садиби»: завдяки згадці в нашому путівнику цієї локації, цього літа в них було багато туристів. Але так щастить не всім.

В Україні дуже багато цікавих місць, зараз громади активно намагаються розвивати свої туристичні атракції, але в більшості проблеми з промо таких місць. Вочевидь, цього року пощастило найбільше тим, чиї регіони чи локації потрапили в подібні огляди чи маршрути.

— Який загальний стан туристичної галузі зараз?

— Із закриттям кордонів ЄС та складнощами з виїздами, тестами та карантином, попит на подорожі різко впав. Ті, хто повністю залежав від виїзного туризму (організатори подорожей, турагенції тощо) сиділи без заробітку кілька місяців, лише деякі змогли переорієнтуватися з відкриттям Туреччини та інших країн. Дехто почав робити тури Україною, а дехто досі чекає повноцінного відкриття кордонів. Звісно, це не могло не відбитися на нас, як на медіа про туризм – зменшилась кількість запитів на рекламу, зменшився дохід від партнерських програм.

Але де зачиняються одні двері, там відчиняються інші. Попри печальну загальну картину в туризмі, ми бачимо позитив у зверненні уваги на внутрішній туризм. В Україні є ще купа незакритих ніш для бізнесу в цій сфері, незвіданих напрямків для подорожей та недооцінений економічний потенціал.

— Чого не вистачає, щоб розвинути цей потенціал?

— В першу чергу, не вистачає якісних комунікацій і донесення цінностей певних локацій, атракцій. Або комунікації робляться дуже умовні й недолугі, або відсутні зовсім.

Другий фактор – розвиток інфраструктури навколо туристичних об’єктів:

  • дороги,
  • місця для ночівлі: готелі, хостели, кемпінги та глемпінги,
  • місця харчування: кафе, кав’ярні, фудкорти,
  • облаштування самих атракцій: розроблені маршрути, вказівники, облаштовані доріжки тощо.

Окремий біль – архітектурні пам’ятки. Багато чудових місць перебуває в жалюгідному стані руїн, а могли б стати центральною принадою для туристів в регіоні. Хороший приклад розвитку туристичної локації із залученням місцевої громади – Тустань. До слова, це місце увійшло до першої п’ятірки туристичних запитів в Google серед природних парків та заповідних зон. Більше про рейтинг запитів можна дізнатися тут.

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2021

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Book Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Online-marketing
Premium Partner
Sponsor
Sponsor
Logistics Partner
Tech Partner
Digital Partner
Investment Partner
Printing Partner
Water Partner
Tech Partner
Medical partner
Newsletter partner
Sponsor

Info partners 2021

General Info Partner