June, 18, 2021 Kyiv, NSC "Olimpiyskyi", 55, Velyka Vasylkivska str.

Сьогодні наш матеріал присвячений адаптації до карантину проєкту Ukraїner — медіа, що досліджує і розповідає про Україну. Як змінився попит на український контент? Чи підтримують українці на карантині творчі продукти? Ми поставили декілька найболючіших запитань про зйомки і краудфандинг у 2020 році команді Ukraїner — відповів Богдан Логвиненко, автор проєкту.

Про карантинні зміни в робочому графіку

— У карантині ми відклали частину проєктів, що планували. Натомість запустили з початком карантину серію «На карантині», бо тоді фактично не могли їздити і знімати. У одній з таких серій в нас були представлені 40 змінотворців з абсолютно різних регіонів України, що об’єднались, аби протидіяти коронавірусу. Хтось допомагав медикам, хтось стареньким, хтось займався тестуванням для армії, хтось шив маски. Як на мене, це одна з найпотужніших наших історій, що не з’явилася б, якби не карантин:

 

 

Але не все так добре. Ми давно плануємо прокат фільму про художника-самоука Валерія Єрмакова, якого вже майже три роки тому ми звозили до Греції до його 80-річчя, але цей проєкт через карантин все далі відкладається, бо, на мою думку, в цій історії надзвичайно важливий не онлайн, а саме класичний прокат або тур з показом фільму.

Про нові ініціативи

«На карантині» – це та найперша ініціатива, що виникла як відповідь медіа на виклик до суспільства. Ми, звісно, не могли мовчати і спокійно випускати усі інші історії, коли геть змінився контекст. Ми мали реагувати.

Друга ініціатива – це наш волонтерський кемп. Ми проводимо його щороку для більш як 100 волонтерів, що готові долучитися, але цього року він вперше відбувався онлайн.

Про найбільші складнощі в робочих процесах

— Найскладнішим викликом, як на мене, був психологічний. Ми думали відмовитись від більшої частини зйомок, аби не ризикувати. Особливо в серії про Голодомор – ми дуже переймалися за здоров’я літніх людей, оскільки це герої, яким близько 100 років. І їх близько ста, ми опитали понад сто осіб. Ці зйомки все ж відбулися, але за умов дистанцій, масок та інших превентивних заходів.

 

Тетяна Кротова, одна з героїнь серії про Голодомор. Серія створена спільно з Національним музеєм Голодомору-геноциду за підтримки Українського культурного фонду. Фото: Валентин Кузан

Про те, як змінились інтереси аудиторії

— В першу чергу зросли серії про внутрішні подорожі, про переїзд до села та органічне фермерство або землеробство. Здається, що сотні тисяч людей одночасно вирішили переїжджати з міста і шукали для цього натхнення. А в нас вже був готовий матеріал, що вийшов ще рік-два тому, який несподівано «злетів». Тож цього року ми його продовжили спільно з «Лавкою Традицій» і знову маємо мільйонні перегляди.

Краудфандинг під час карантину

— Краудфаундинг в нас дуже просів – це правда. Але це, зокрема, й через нас – ми соромились просити гроші під час активної фази пандемії, оскільки були й нагальніші кампанії зі збору коштів. Зараз ми поволі відновлюємо активну діяльність з пошуку фінансів та нещодавно запустили свій Patreon.

Що треба зробити, щоб аудиторія перемкнулась на Ukraїner в період карантинних обмежень?

— Чесно скажу – не знаю, що ми маємо робити. Як на мене – маємо робити якісний контент в усі часи, незалежно від того, яка погода, політична чи суспільна ситуація. Але не реагувати на зміни – теж не можемо, тому не розумію медіа, що уникають теми карантину просто через те, що вона не набирає достатньої кількості переглядів. Люди дійсно хотіли б ігнорувати це, так виглядає і зі статистики нашої аудиторії.

 

Експедиція Ukraїner у робочому режимі. Фото: Павло Пашко

Що б ви змінили на законодавчому рівні, аби сприяти появі якісних дослідницьких матеріалів?

— Якісний закон про медіа, що перетворив би медіа на конкурентний бізнес, а не інструмент маніпуляцій в руках олігархічного капіталу. Малі медіа не можуть конкурувати з величезними грошима, що інвестуються в ЗМІ, що належать тим, хто через ЗМІ набуває впливу, а не створює конкурентний бізнес.

Російська «п’ята колона» у медіа все чіткіше проглядається. Я б сказав, що це п’ята колода в нашому оці, яку ми воліємо не бачити. Насправді ж це молоді Кісєльови і Соловйови, тільки малоросійського розливу.

 

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2021

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Book Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Online-marketing
Premium Partner
Sponsor
Sponsor
Logistics Partner
Tech Partner
Digital Partner
Investment Partner
Printing Partner
Water Partner
Tech Partner
Medical partner
Newsletter partner
Sponsor

Info partners 2021

General Info Partner