«Світ вже не буде таким, як раніше», «Криза – це час можливостей»… Скільки ще гучних кліше з’явилося за час карантину? Ми можемо довго заспокоювати себе подібними словами, але насправді івент-індустрія летить у прірву. Водночас, команди агенцій, що так довго і старанно вибудовували власний бізнес, не готові здаватися і тому шукають альтернативні формати заходів. Включно з онлайном.
Отже, які заходи роблять агенції під час карантину? Своїми думками з нами поділилася Наталія Чижова, co-owner агенції Plombir Event.
Два шляхи для організаторів заходів
— Ми намагаємося використовувати найцінніше, що маємо – це досвід і креатив, щоб знаходити шляхи, як все ж таки продовжувати діяльність івент-агенції під час карантинних обмежень.
Перший шлях. Він стосується звичайного офлайн-формату, але з дотриманням наявних норм та запроваджених обмежень.
Ще на початку травня ми реалізували кінопоказ на балконі «Залишайся на Домашньому». Це була колаборація двох потужних брендів – «Київстар» та «Планети Кіно», від імені яких ми влаштували справжній пересувний кінотеатр для мешканців одного з ЖК у м.Бориспіль. Фішка в тому, що люди були глядачами прямо зі своїх квартир, а точніше – балконів.
Приблизно через місяць у Києві відбувся перший вертикальний концерт за таким же принципом. Це був виступ Green Grey, глядачі якого розташувалися на балконах готелю Братислава.
Тобто, організатори шукають можливості, як зберегти офлайн і підлаштувати його під карантин.
Других шлях. Це безліч онлайн-форматів, якими зараз займаються усі – від івент-агенцій і спеціалізованих live-stream компаній, до ведучих і відеопродакшенів.
Онлайн-кейси компанії Plombir
— На початку карантину ми запустили комплексний продукт – VR-event. Гості такого заходу знаходяться кожен у себе вдома, в різних містах і навіть країнах. У єдиний віртуальний простір вони потрапляють завдяки VR-окулярам. Технологічно наш продукт базується на софті від компанії Microsoft, оскільки він добре пристосований для різних типів заходів.
Наприклад, у травні ми робили 3-денний Women Biz Camp, на якому виступали близько 10 спікерів. Окрім лекцій та інтерактивів ми ділили учасників на групи і вони працювали над кейсами у різних залах.
Звісно, на ринку є багато програм, що дозволяють робити подібні заходи з ігровими аватарами навіть без VR-окулярів. Але основна перевага VR-івенту саме у 100% зануренні та концентрації уваги. Коли ви в окулярах, то вас не відволікає зовнішній світ, месенджери, члени родини тощо.
Скріншоти з VR-івенту надані компанією Plombir
Окрім VR, ми також зробили серію онлайн-трансляцій з полів по всій Україні. Замовник – це аграрна компанія, яка таким чином замінила традиційний офлайн День поля на онлайн-включення і відеодемонстрацію своїх продуктів.
Здається, нічого нового, звичайний онлайн-стрім. Але робити його з комфортної студії – одна історія. А з поля – зовсім інша.
Наприклад, довжина поля, вздовж якого один за одним ідуть спікери і розповідають про культури та продукти, може досягати 1 км. Люди з технічним досвідом зрозуміють, що передача радіосигналу на такій відстані має свої особливості та ризики. Окрім того, нам потрібно було забезпечити стійке інтернет-підключення у чистому полі, віддаленому від населених пунктів. А «на десерт» – під час репетицій і трансляції нас очікували грози.
Прогноз для заходів у посткарантинну еру
— Підсумовуючи, я хочу сказати, що онлайни бувають різними. І навіть зараз на ринку івент-індустрії дуже чітко видно, що кожна агенція застосовує свою трансформовану офлайн-експертизу у нових онлайн-форматах.
Ми, наприклад, завжди були компанією, що застосовує технології у багатьох своїх заходах. Минулого року у нас вже було багато VR, інтегрованого в офлайн-заходи. І я говорю не про звичайний симулятор для розваги. Ми навіть рекорд України здобули за найбільшу аудиторії VR у форматі open air (в нас в полі було понад 100 глядачів одночасно). Тому, напевно, ми й вийшли першими з продуктом VR-event, використовуючи наявний досвід.
Зазвичай в інтерв’ю мене питають, яким я бачу майбутнє івентів – чи повернемося ми в офлайн? Мені здається, що світ не поділяється на чорне і біле. Тому наше майбутнє – це мікс. Карантин показав, що є формати, які можуть бути ефективними в онлайні. Але є безліч заходів, які неможливі без face-to-face та живого спілкування. Тому деякі бренди будуть інтегрувати онлайн в офлайн, значно розширюючи свою аудиторію. А інші просто розподілять свої заходи на обидва формати, відштовхуючись від кінцевої мети.