June, 18, 2021 Kyiv, NSC "Olimpiyskyi", 55, Velyka Vasylkivska str.

Українські компанії продовжують працювати, оновлюються, розширюються або скорочують види діяльності. Всі ці зміни вимагають юридичного супроводу, тож юристи в карантинних умовах швидко пристосовуються до нової активності своїх клієнтів.

А юристи, що супроводжують IT-компанії, першими дізнаються про зміни на ринку інформаційних технологій України та світу, нові виклики й тренди. Своїми спостереженнями ділиться Антон Тарасюк, Managing partner в компанії Legal IT Group, що бере участь у виставці iForum:

Що потрібно ІТ-компаніям від юристів на карантині

Пандемія вдарила по компаніях у всьому світі, а значить – і по замовниках послуг ІТ-компаній, тобто бізнесу різних сфер економіки, в тому числі, в Європі та США.

З іншого боку – багато продуктових ІТ-компаній та студій з розробки ігор навіть збільшують продажі.

У зв’язку з цим, можна прослідкувати певну динаміку у змінах запитів до юристів. В період з кінця березня до середини квітня в нас склалось враження, що планета зупинилась – ІТ-компанії максимально оптимізували витрати й відмовлялись від вже запланованих юридичних завдань.

Однак, ця хвиля минула й оскільки юридичний супровід є невіддільною частиною бізнес-процесів, ми продовжили отримувати запити, як і до цього.

Як змінилися запити до ІТ-юристів?

Якщо ІТ-компанія хоче працювати з європейським ринком, скоріш за все, їй потрібно буде привести свої процеси з обробки персональних даних у відповідність з GDPR.

Багато ІТ-компаній намагаються запустити продукти в форматі B2C, наприклад: EdTech-проєкти, маркетплейси, спортивні мобільні додатки для домашніх тренувань. Відповідно, виникає необхідність захисту персональних даних європейців, а значить, необхідно провести GDPR аудит та реалізувати виконання необхідних положень.

Інший ринок – США і каліфорнійський аналог GDPR, CCPA – вже розглядається ІТ-компаніями як такий, якому необхідно слідувати при реалізації проєктів у Штатах. Питання забезпечення і захисту приватності даних стає обов’язковим для запуску технологічного проєкту для користувачів всюдисвітно.

Багато замовників ІТ-послуг зі Штатів та Європи поставили на паузу R&D-проєкти чи відмовились від поліпшень вже існуючих проєктів. В зв’язку з цим, обговорюються нові можливості та формати для співпраці.

Також, ІТ-компанії, яким вдалося отримати нових клієнтів, потребують швидкого закриття угоди в юридичній площі (укладення договору) і залучають юристів до прямої комунікації з представниками їх клієнтів.

  • Менше запитів на реєстрацію торгових марок

Попри запуск нових продуктів, компанії намагаються в першу чергу зрозуміти: чи «полетіло», чи ні, а вже потім гратися із захистом назви. Сьогодні зареєструвати торгову марку в США чи ЄС можна, не встаючи з канапи, а тому, як тільки стає зрозуміло, що продукт того вартий – необхідно пройти цю нескладну процедуру.

  • Конфлікти і суперечки: нові варіації

Оскільки багато ІТ-компаній, що працюють на аутсорс, втратили хороші контракти, почалися процеси припинення співпраці з розробниками, які ці проєкти реалізовували. Як всім відомо, абсолютна більшість розробників надає послуги як суб’єкти господарювання, оформивши ФОП, а тому, припинення правовідносин з ними не є складним з юридичної точки зору для ІТ-компанії.

Зазвичай, в шаблоні, який майже завжди пропонує ІТ-компанія передбачена умова про те, що компанія може в односторонньому порядку припинити контракт, просто повідомивши про це, скажімо, за 5 днів. З іншого боку, є такі договори, де цей строк встановлений в 30 днів і, відповідно, за ці 30 днів треба й оплатити послуги, якщо вони надавались, звісно, і завдання були (дуже залежить від тексту контракту), але компанія прагне припинити відносини в один день без виплат – і це вже конфлікт, до якого можуть залучити юристів.

Ще один доволі новий вид конфліктів – запити від іноземних компаній з метою повернення коштів за послуги українських аутсорсних ІТ-компаній, мовляв – довго, неякісно. Тут, звичайно, питання – чи дійсно це так, чи просто варіація оптимізації витрат і економія. В таких спорах (про належно чи не належно надані послуги) в суді вирішальною є технічна експертиза, а от її проведення при T&M форматі співпраці (Time&Material – прим. ред.) – це доволі «весело».

Юридичні задачі для ІТ-компаній в майбутньому

В цілому, такі послуги як відкриття компаній та рахунків стали вже буденністю і просто питанням вибору юрисдикції та правового режиму. Світ став глобальним, а із закриттям реальних кордонів всі відчули, що в онлайні світ – єдине ціле, і швидкість надання онлайн-послуг залежить не від локації, а від вмінь та організації процесів.

ІТ юристи в цьому новому світі мають не лише знатися на «домашньому» праві, а і мати доступ до глобальної експертизи. Звісно, ніхто не відміняв якісний client-service та зручність отримання юридичних послуг.

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2021

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Book Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Online-marketing
Premium Partner
Sponsor
Sponsor
Logistics Partner
Tech Partner
Digital Partner
Investment Partner
Printing Partner
Water Partner
Tech Partner
Medical partner
Newsletter partner
Sponsor

Info partners 2021

General Info Partner