Під час карантину ринок онлайн-освіти значно виріс, проте важливо розуміти, що онлайн-освіта — це не просто уроки по відеозв’язку. Це повноцінна екосистема, що використовує сучасні технології, щоб збільшити ефективність навчання, та підлаштовується під кожного студента. В цьому переконані в онлайн-школі англійської мови EnglishDom, яка відгукнулась на наш запит розповісти про зміни ринку в період карантину.
Про нові можливості для EdTech, розвиток яких стимулював карантин, розповідає співзасновник та CEO мовної онлайн-школи EnglishDom Максим Сундалов.
Які нові послуги запустили для клієнтів
Наразі в EnglishDom працює 100 співробітників та більш ніж 500 викладачів. Вони навчають понад 50 000 людей. Програми і додатки EnglishDom створені таким чином, щоб люди могли займатися не лише самостійно, а й у парі з викладачами через відеозв’язок та спільний цифровий підручник. Ми прагнемо не просто навчати людей, а надихати їх на навчання. І це дає чудові результати.
За період карантину активність на безкоштовних сервісах EnglishDom збільшилась удвічі. Українці прагнуть вчитися. Ми вирішили долучитися до світового тренду та відкрили безкоштовний доступ до преміум-пакету нашого застосунку для вивчення англійської лексики ED Words. Щоб отримати його, потрібно лише ввести промокод ed_free в самому застосунку Ed Words або на цій сторінці.
Кількість реєстрацій в ED Words збільшилася у 4 рази і нам навіть довелося збільшити потужності серверів, що обробляють дані, щоб зберегти стабільність його роботи.
Стосовно нових продуктів, то ми в EnglishDom зараз активно запускаємо вебінари, онлайн-уроки та стріми.
Як змінились інтереси аудиторії
Клієнти дійсно скучили за живим спілкуванням. І це чудово видно у статистиці наших ресурсів:
- кількість відвідувачів наших розмовних онлайн-клубів у березні-квітні збільшилася на 37%, порівняно до січня;
- українці прагнуть спілкування, і навіть освітні програми обирають таким чином, щоб спілкуватися наживо з викладачами чи іншими студентами;
- ми збільшили команду викладачів на 30%, зараз у нас працює понад 500 спеціалістів.
Разом з цим, значно зріс попит на стріми та вебінари, тому ми розширили співпрацю з блогерами, які створюють такий контент на YouTube та Instagram.
Хто вивчає англійську на карантині
Кількість клієнтів, що купують наш основний продукт, індивідуальні уроки з викладачем, збільшилася на 25-30%. Інтенсивність занять зросла на 15%. Багато з тих, хто раніше цікавився англійською та користувався нашими безкоштовними застосунками, нарешті вирішили вивчати англійську комплексно.
Проте b2b-ринок показав прямо протилежну тенденцію. У березні корпоративні клієнти призупинили своє навчання майже на 30%. І лише зараз позиції на b2b повертаються до докарантинних значень.
Статистика каже, що найактивніше вчать англійську на карантині у столиці:
Цікаво, що жінки займаються англійською вдвічі активніше за чоловіків: зараз у нас навчається 65% студенток та 35% — студентів.
Що стосується сфер діяльності, то найбільше англійську вчать IT-спеціалісти:
Що змінилося в організації роботи самої школи
Якщо бути чесним, то змінилося не так багато. Перехід на віддалений формат роботи ми здійснили всього за один день. Робота з викладачами та клієнтами у нас вже давно була налагоджена онлайн, тому складностей тут не було.
Якщо говорити про співробітників, які працювали в офісі, то на сьогодні усі події й тімбілдінг повністю перенесені в онлайн. Наприклад, ми займаємося спортом онлайн, проводимо цікаві челенджі та обговорюємо різноманітні теми. Кожен спеціаліст продовжує відчувати себе частиною команди.
Ми з самого початку карантину закладали зростання продажів та збільшення ринку. Тому, довелося збільшувати штат відділу продажу. Для онлайн-бізнесу карантин виявився чудовою можливістю розширити свої ринки та зміцнити свої позиції. Ми прийняли рішення працювати в цей період в нуль, але не зменшувати, а навіть збільшувати маркетингові витрати для збільшення долі на ринку.
Як зміниться галузь вивчення мов надалі
По-перше, вивчення іноземних мов поступово йде в онлайн. Якщо на початку 2020 року офлайн-школи займали до 80% усього ринку вивчення мов, то зараз статистика вже на користь онлайн-навчання. Ринок росте величезними темпами, адже карантин показав людям, що вчитися та досягати високих результатів у навчанні можна і онлайн.
Наразі існує стійка тенденція — перехід від друкованих підручників у цифрові, так званий напрям EdTech, в якому підручники поєднуються у цілу екосистему додатків.
Ось приклад, як це все працює.
Ви позначаєте незрозуміле слово, що знайшли інтернеті, воно потрапляє у ваш особистий кабінет. І тепер ви можете тренувати його вживання у програмі для вивчення слів на мобільному або розглянути на уроці з викладачем, який також має доступ до цифрового підручника. Онлайн-платформи поєднують різноманітні аудіо-, відео- та текстові матеріали. А програми автоматично налаштовуються під ваші потреби. Якщо ж ви бажаєте підвищити рівень ділової англійської, то вправи та діалоги будуть обиратися з тих тем, з якими ви можете зіткнутися у бізнесі.
Ще одна перевага освітніх технологій – автономність. В XXI столітті ви можете займатися будь-де і будь-коли. Вранці, ввечері, в будні чи вихідні, вдома на дивані чи в офісі після роботи. Головне, щоб людина цього хотіла.
По-друге, попит на англійську мову у b2b поступово зростає, адже межі між національними бізнесами поступово стираються. Українські компанії активно співпрацюють з європейськими, тому ця тенденція буде тільки рости.
По-третє, зараз триває активне налагодження співпраці класичної освіти із EdTech-сервісами. Карантин показав, що дистанційна освіта дійсно можлива, тому обов’язково будуть спроби налагодити цей процес. А це значить, що онлайн-платформи можуть стати необхідним інструментом для занять навіть у школах. А використання інструментів EdTech під час звичайного навчання може навіть підвищити його ефективність.
Якщо говорити про майбутнє EdTech-навчання взагалі, то тут однозначно буде швидке зростання ролі VR та AR пристроїв. Ринок VR та AR росте надзвичайними темпами. І як тільки VR-шоломи стануть доступнішими, це відкриє приголомшливі перспективи для навчальної сфери. Після цього навчання вже ніколи не буде таким, до якого ми звикли.