18 июня 2021 Киев, НСК «Олимпийский», ул. Большая Васильковская, 55

Нові рішення знаходяться тоді, коли їхньому автору не вистачило вже наявних готових варіантів. Так сталось і з появою мережі приватних шкіл ThinkGlobal, яка сьогодні формує альтернативу традиційному шкільному процесу в Україні. Про демократичний підхід до навчання, технологічні особливості школи та глобальні дисципліни нам розповів засновник Богдан Олександрук.

Як з’явилась ідея створити ThinkGlobal і в чому її особливості?

Публічна школа й досі орієнтована на навчальні результати: писати, читати, рахувати і бути законослухняним громадянином. Та й цих результатів не завжди вдається досягти. Глобальна обізнаність, системне мислення, цифрова компетентність, мультикультурна обізнаність та сучасне лідерство залишаються, в кращому випадку, гаслами. Проте світ «належатиме» людям, які мають перелічені компетентності. Освітянам важко не лише навчати дітей сучасних навичок, але й зрозуміти, про що взагалі йдеться. Цю проблему розуміють вже багато фахівців, але вирішити її у великому масштабі досі нікому не вдалось.

Трохи більш як чотири роки тому, ще в ролі топ-менеджера IT-компанії, я почав шукати школу для сина, яка вирішувала б ці задачі. Мої пошуки призвели до започаткування ThinkGlobal. Головна ідея школи втілена у назві: школа націлена на знайомство дітей із сучасним дорослим світом, який значно ширший за Україну, а також — на системне мислення.

Хто є вчителями в школі ThinkGlobal?

Рішення про наймання викладачів приймають перші особи локальних шкіл нашої мережі, яких вже понад 20 по всій території України. Тому загальний портрет першої особи локальної школи є навіть важливішим, ніж загальний портрет вчительки або вчителя. Звісно школа має стандарт, умовний портрет ідеального вчителя, щоправда, він залишається лише мірою «ідеальності» вчителя, адже вчитель — жива людина, яка існує в реальному українському контексті.

Основні критерії вимірювання «ідеальності» вчителя:

  • відкритий розум (open minded);
  • цифрова компетентність (digital fluency);
  • знання англійської мови;
  • практика ненасильницького спілкування;
  • успішний досвід роботи з дітьми.

Які взаємини школи з державною системою освіти?

Освітня діяльність ThinkGlobal регулюється відповідними законами та передбачає реалізацію принаймні державного стандарту. В цьому сенсі ми є частиною державної системи освіти, додаючи своє, понад держстандарт. Ми не маємо якогось спеціального статусу взаємин з органами освіти. Кожен робить свою роботу.

Часом нас запрошують провести навчальні заходи для директорів чи вчителів державних шкіл. Часом, зустрічаємось на телемайданчиках і конструктивно дискутуємо. Я вдячний, що органи державної освіти системно не перешкоджають розвитку приватних шкіл.

Про навчальну програму та її головні відмінності

Цього року ми обрали шлях доповнення державного стандарту авторськими курсами, яких бракує для того, щоб навчання було актуальним. Переважна частина з них передбачає серйозну проєктну роботу та публічну презентацію проєктів учнями для людей за межами школи.

Серед авторських курсів:

  • Цикл курсів “Human. World” знайомить студента школи з явищами сучасного світу, дає уявлення про сфери застосування шкільних знань, дозволяє свідомо обрати майбутній професійний шлях. Приклади явищ, які вивчає цей курс: сталий розвиток, логістика, фінанси, торгівля, управління державою, медіа тощо. Починаючи з 5-го класу, учні виконують дослідницькі проєкти:

 

Фрагменти навчального курсу “Human. World”. Зображення надано ThinkGlobal

  • Цикл курсів “Data Science” передбачає практичне застосування математики, комп’ютерних наук та інших дисциплін для роботи з явищами реального світу, як із даними:
Фрагменти навчального курсу “Data Science”. Зображення надано ThinkGlobal

 

  • Цикл практичних курсів “Computer Science” передбачає опанування IT-навичок і технічної англійської мови в формі проєктів. Приклади проєктів: Chatbot, Open Data, AI, AR/VR тощо.
  • “Business & Career” та інші.

Авторські курси та розмовні клуби пов’язані тематично в цілісну систему.

Щодо відмінностей у різних містах і регіонах України, зазначу, що головний офіс нашої мережі шкіл щороку розробляє навчальний план і визначає, які дисципліни мають викладати, в якому обсязі. Стандарт навчального процесу мережі детально визначає, як має відбуватись навчальний процес. Додатково школи мають на онлайн-платформі усі матеріали курсів, плюс методику викладання авторських курсів.

Разом із тим, кожна локальна школа має досить широку академічну свободу, тому викладання одного й того ж предмету може відрізнятись. Найбільш точно дотримується стандартів викладання авторських курсів онлайн-школа ThinkGlobal.

Про технології, необхідні в навчальному процесі

В ThinkGlobal ми застосовуємо поєднання інформаційних технологій та педагогічних технологій. Якщо взяти суто технічну сторону, то вже декілька років ми застосовуємо навчальну платформу для розміщення матеріалів курсів, завдань, автоматизованих тестів, оцінювання. Додатково, школа застосовує платформи для організації онлайн-класів з відео та навчальними чатами.

Локації забезпечують класи ноутбуками, проєкційним обладнанням чи інтерактивними панелями. Використання ноутбуків під час уроків є звичайним явищем. ThinkGlobal також передбачає надання навчальних послуг і виключно онлайн.

На мій погляд, питання національної онлайн-платформи для всіх українських шкіл вже навіть перезріло. Наявність на платформі розмаїття завдань, теоретичного матеріалу, відео, автоматизованих контрольних суттєво змінить роль вчителя і школи. Система має гарантувати опанування базового обсягу матеріалу незалежно від прізвища вчителя чи населеного пункту, в якому розташована школа. Роль вчителя — допомогти розібратись із платформою, індивідуалізувати навчання та глибше опанувати матеріал тим, хто готовий для цього. Робити опановування базового обсягу матеріалу залежним від творчості вчителя — дуже неефективно та обтяжливо для державного бюджету.

Наступний важливий крок для українських шкіл — це міжшкільна та міжнаціональна проєктна робота онлайн. Учень з будь-якого населеного пункту працює в проєктних командах з дітьми з усієї України та інших країн світу. Забезпечити учнів інтернетом та пристроями — це мізерні витрати у порівнянні з витратами на опалення школи. Школа стає таким собі кольорнінгом (аналог коворкінгу). Власне, в цьому і полягає суть рівного доступу до освіти у 2020 році.

Сьогодні пандемію можна використати як унікальне вікно можливостей і прискорити процес переходу українських шкіл на справжню змішану форму навчання із застосування онлайн-засобів. В інший час це буде складно зробити через опір консервативної частини суспільства.

Про зміни під час карантину

Деякі родини наших учнів перейшли на онлайн-форму навчання в ThinkGlobal. Ми маємо онлайн-платформу з матеріалами курсів, завданнями, контрольними, а також платформу для проведення уроків онлайн та для підтримки проєктної роботи. Тому перемикання класів між навчанням онлайн, офлайн або змішаним є відносно безболісним для нашої школи.

Про роль і залученість батьків у навчальний процес

На моє переконання, родина має визначальну роль у формуванні запиту дитини до навчання та саморозвитку, адже авторитет членів родини та школи для дитини годі й порівнювати. Використовуючи метафору про харчування, школа може запропонувати якісну та корисну їжу тільки голодній дитині. Якщо у дитини немає глибинного запиту до навчання, школа може привернути її увагу тільки розважальними активностями, які не дадуть суттєвого прориву в навчанні. Завдання родини — забезпечити запит дитини до навчання. Завдання школи — задовольнити цей запит якісним і цікавим матеріалом. Приводити дитину, з якою родина не виконала ґрунтовну виховну роботу та очікувати високих навчальних результатів буде самообманом.

Ми привертаємо увагу членів родини до тем навчання, передбачаючи завдання на залучення членів родини. Наприклад, в проєктній роботі батьки допомагають дитині знайти фахових експертів чи організації для консультації або для проведення репортажів на об’єкті дослідження. Теми проєктів в учнів дуже серйозні та потребують спілкування із реальними фахівцями. Також школа залучає родини через менторські зустрічі втрьох з дитиною.

Три причини, чому українським школярам слід вчитися в ThinkGlobal

  1. Додаткові авторські курси, яких бракує публічній школі, щоб давати сучасне актуальне навчання: від Data Science чи Computer Science до Business.
  2. Насичена проєктна робота та набуття лідерських навичок, в тому числі в міжнародних проєктних командах.
  3. Соціалізація та оточення. Оточення і його культура істотно впливають на формування особистості. А ThinkGlobal — це непересічне оточення й культура, сформовані цікавими людьми: викладачами, дітьми та їхніми родинами.

Организовано усилиями волонтеров компаний

Спонсоры и партнеры 2021

Титульный спонсор
Генеральный спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор зала «Интернет-технологии»
Спонсор зала «Будущее»
Спонсор зала «Реклама и продвижение»
Спонсор Города Будущего
Книжный партнёр
Строительный партнёр
Relax-партнёр
Автомобильный партнёр
Премиальный партнёр
по онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логистический партнёр
Технологический партнер
Digital-партнёр
Инвестиционный партнёр
Полиграфический партнер
Водный партнёр
Технический партнёр
Медицинский партнер
Партнер рассылки
Cпонсор

Инфопартнеры 2021

Генеральный информационный партнёр