18 июня 2021 Киев, НСК «Олимпийский», ул. Большая Васильковская, 55

Українська компанія FRED, що є партнером iForum, вже 5 років працює на ринку корпоративного харчування. Цього року вона запустила онлайн-платформу, яка має на меті повністю змінити процес взаємодії користувача з сервісом замовлення їжі

Про те, як це працює, які функції з’явилися «завдяки» карантину і в чому ж найголовніші відмінності від інших — розповідає Артем Рудько, Head of Growth у FRED.

Як Google Календар, тільки для замовлення їжі

— Я багато років працюю в e-commerce, а у 2016 році приєднався до команди стартапу, що займався поставками їжі в офіси Києва. З часом ми зрозуміли, що на ринку є запит на інструмент, який надасть можливість компаніям організовувати та оплачувати харчування співробітників з багатьма змінними умовами, і так, щоб асортимент обирали самі співробітники. 

Дослідивши механізми здійснення онлайн-замовлень, ми вирішили запровадити незвичний для їжі сценарій: замість кошика прив’язати замовлення до календаря. Як правило, користувач взаємодіє з сайтом через додавання товару в кошик і оформлення замовлення. На нашій платформі ми пропонуємо нову схему, більше подібну до підписки, без «завершення покупки». 

Користувач може замовити їжу одразу на декілька днів чи й тижнів, обрати спосіб розрахунку і надалі тільки отримувати свою доставку. Не потрібно щодня підтверджувати замовлення чи перевіряти його статус, хоча за бажанням співробітник може редагувати свій вибір на певну дату, без скасування доставки на інші дні.

Календар замість кошика є нашою ключовою відмінністю від інших сервісів на українському ринку. Ми переконані, що користувачі згодом визнають зручність замовлення у календарі, але розуміємо, що на початку може бути непросто зорієнтуватися. Тому ми додали підказки користувача. Під літерою “i” ховатиметься пояснення тих чи інших кнопок і функцій, яке пришвидшить перехід від «оформлення замовлення» до динамічного календаря.

Не додати в кошик, а записати у календар як це працює

— В особистому кабінеті можна замовляти, перевіряти чи змінювати страви на декілька днів наперед — так само, як ви додаєте і переглядаєте заплановані справи в календарі Google. Щодня о 16:00 система формує замовлення на наступний день і меню, обране вами, надходить до команди, яка починає готувати доставку. 

Замовлення залишаються в календарі, як у записній книзі, а до системи, яка формує замовлення, потрапляють лише ті позиції, що стосуються наступного дня. Якщо у користувача є достатньо грошей на балансі в системі або він дозволив нам здійснювати автоматичні платежі з картки (про це докладніше згодом), обрана їжа перетворюється на замовлення, що буде доставлене завтра.

Ми реалізували іменну доставку для корпоративних замовлень, завдяки чому мінімізується кількість контактів — це важливо в часи карантину, та й, думаю, надалі залишиться актуальним. На кожне замовлення додаємо наліпку, на якій пишемо ім’я та прізвище, назву компанії і замовленої страви. Людині не потрібно контактувати з кур’єром чи адміністратором корпоративного замовлення — вона самостійно забирає страви з холодильника FRED у себе в офісі.

Кастомізовані платежі та функції адміністратора

— Щоб дати корпоративним клієнтам можливість обирати систему компенсації вартості харчування для співробітників, ми впровадили максимально гнучкі і кастомізовані платежі. 

За готову їжу на сайті може сплачувати:

  • повністю компанія
  • частково компанія, а частково сам співробітник: якщо корпоративний бюджет складає, скажімо, 90 грн на людину на день, а користувач готовий доплатити за страву чи декілька страв вартістю 120 грн — тепер це можна зробити.

Зазначу, що ми не знімаємо ліміт, виділений компанією, якщо працівник його не використав. Ми виставимо рахунок тільки за фактично доставлені замовлення.

Далі, ми дозволили компаніям обирати схему нарахування корпоративних коштів: 

  • Сума на кожен день 
  • Сума на тиждень
  • Сума на місяць

Це дає можливість навіть компаніям з невеликим бюджетом автоматизувати та оптимізувати оплату їжі для своїх людей. Умовно, якщо бюджет дозволяє виділити лише 200 грн на тиждень на одного працівника, ці кошти зараховуються в його особистий кабінет і він сам вирішує, витратити їх на одне замовлення чи на кілька зі своєю доплатою. Врешті, у підприємств є дуже різні соціальні пакети, але ми прагнемо зробити наш сервіс однаково зручним для всіх

До речі, щоб користувач не плутався із власними реальними коштами і компенсацією на їжу від компанії, ми запровадили в системі внутрішню «валюту». Цей уніфікований спосіб розрахунку, за нашим задумом, також допоможе швидше опанувати нову систему замовлень.

 

Так виглядає доступне для замовлення меню в кабінеті користувача. У верхньому правому куті таблиця з доступними варіантами оплати замовлення

Для зручного керування зі сторони компанії ми додали роль адміністратора. Власник цього корпоративного акаунту зможе створювати різні групи користувачів і розподіляти між ними бюджет. Це стане в пригоді роботодавцям, які хочуть розмежувати замовлення для тих, хто працює 5 і 7 днів на тиждень, виділяти різну суму для різних департаментів тощо.

На додачу до опису платіжних сценаріїв, розповім про згадані вище автоматичні платежі. Якщо користувач робить замовлення на кілька днів, але не готовий одразу заморозити велику суму коштів, він може прив’язати банківську картку до свого облікового запису, з якої після 16-ої години буде списуватися лише сума замовлення на завтра

Інші відмінності від стандартного e-commerce

— На нашому сайті користувач сам обирає страви з доступних позицій, а ми, піклуючись про різноманітність і збалансованість харчування, пропонуємо різне меню на різні дні тижня. Так, «обіднє меню вівторка» не повторюватиметься з «обіднім меню середи», а деякі страви будуть доступні для замовлення лише в певні дні тижня та обов’язково з урахуванням сезонності інгредієнтів.

І ще одна доволі визначна особливість нашого меню: велика кількість фільтрів. Користувач може обирати гострі, вегетаріанські та веганські страви, а також відфільтрувати їх за вмістом продуктів алергенів. Вам достатньо лише обрати загальну назву продукту алергену (наприклад, горіхи), а система виключить усі позиції, в яких є будь-які горіхи чи продукти, похідні від них (паста, соус тощо).

Безліч кастомізованих і додаткових функцій у нас реалізовані завдяки тому, що платформу ми розробляли самі для себе — на основі запитів наших клієнтів і нашого багаторічного досвіду роботи з компаніями в Україні.

 

Приклад вибору інгредієнтів, страви з якими потрібно виключити з доступних для замовлення

Маленький запуск і великі плани на майбутнє

— В першу чергу, ми створювали наш продукт для корпоративних клієнтів, адже в цьому сегменті маємо найбільше компетенції. Але карантин вніс свої правки і ми вирішили додати b2c-функцію персонального замовлення страв. 

Над проєктом ми працюємо вже близько року, але розуміємо, що перші тести виявлять певну кількість «багів». Саме тому ми свідомо почали з невеликого тестування: в закритій бета-версії системи працювало всього близько 30 користувачів, які мали свої завдання з перевірки функціональності. Цей етап завершився на початку червня, і тепер ми поступово надаємо доступ нашим діючим клієнтам — починаємо саме з них.

Маємо багато планів щодо подальшого розвитку: це і запуск систем лояльності, і можливість створення деталізованих звітів, і розвиток комунікацій — не в форматі «спам у Viber», а через внутрішній канал сповіщення про новинки меню та функціональні оновлення.

Втім, озвучити точні дати наступних етапів поки що не берусь. Наразі всі зусилля спрямовані на успішний запуск з мінімальною кількістю помилок. Врешті, ми поставили собі за мету здійснити переворот в замовленні їжі онлайн — це непросто, але дуже захопливо. Направду, нам дуже кортить побачити реакцію ринку на цю e-commerce революцію.

 

Читачам сайту iForum ми пропонуємо взяти участь у тестуванні корпоративної складової платформи. Під час реєстрації необхідно вказати код компанії KY6NO1NO. Таким чином, ваш обліковий запис буде прив’язаний до тестового корпоративного профілю, який передбачає безкоштовне нарахування 10 грн щодня у будні на корпоративний баланс.

Бонусні кошти будуть нараховуватися до кінця липня.

Организовано усилиями волонтеров компаний

Спонсоры и партнеры 2021

Титульный спонсор
Генеральный спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор зала «Интернет-технологии»
Спонсор зала «Будущее»
Спонсор зала «Реклама и продвижение»
Спонсор Города Будущего
Книжный партнёр
Строительный партнёр
Relax-партнёр
Автомобильный партнёр
Премиальный партнёр
по онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логистический партнёр
Технологический партнер
Digital-партнёр
Инвестиционный партнёр
Полиграфический партнер
Водный партнёр
Технический партнёр
Медицинский партнер
Партнер рассылки
Cпонсор

Инфопартнеры 2021

Генеральный информационный партнёр