18 июня 2021 Киев, НСК «Олимпийский», ул. Большая Васильковская, 55

Сучасні технології допомагають створювати новий користувацький досвід, а в період карантинних обмежень можливість автоматизувати процеси і зменшити контакти між людьми грає особливо важливу роль.

Ми висвітлюємо нововведення в українських компаніях, які тим чи іншим чином пов’язані з новими умовами ведення бізнесу у 2020 році. Так, з червня у «Сільпо» доступна послуга «Вільнокаса», яка пришвидшує закупи та має ряд інших переваг. На запитання про те, як змінюються супермаркети Fozzy Group і які інновації вже доступні користувачам у «Сільпо» відповідав Роман Гнатюк, продакт-менеджер цифрової трансформації Fozzy Group.

— Скільки часу зайняла розробка продукту Scan&Go і чи використовували зовнішнє ПЗ?

«Вільнокаса» (Scan&Go) — це повністю власна розробка продукту. В реалізації проєкту взяла участь in-house крос-функціональна команда, яка складалася з команд цифрової трансформації Fozzy Group, «Сільпо», розробників TemaBIT (власної IT- компанії Fozzy Group) та «Власного Рахунку» (програми для постійних Гостей «Сільпо»). 

Розробка самого сервісу зайняла близько трьох місяців, потім ще три місяці ми пілотували проєкт всередині компанії, а після вже запустили зовнішній пілот для Гостей «Сільпо».

— Чим відрізняється Scan&Go від технологій, наприклад, в офлайн-магазині Amazon?

Офлайн-магазин AmazonGo — це дорожчий проєкт з технологію розпізнавання образів, а також багатьма сенсорами, що дає змогу автоматизувати велику частину процесу купівлі й оплати товарів, відеокамерами на стелях і навіть датчиками ваги, завдяки яким можна визначити, які саме товари забрав покупець. 

Взагалі Scan&Go — це не нова технологія. Є два напрямки розвитку: спеціальні сканери, які видають у магазинах, та інтеграція сканера у мобільний додаток. При цьому в багатьох ритейлерів часто треба сканувати окремий QR-код для початку шопінгу. У «Вільнокасі» ми скасували додаткову ідентифікацію для Гостей у додатку «Сільпо» —  це продовження досвіду користування мобільним додатком, до якого вони вже звикли.

— Які протоколи передачі даних використовує Scan&Go та як захищає їх?

Проєкт «Вільнокаса» інтегрований у наявний мобільний додаток «Сільпо», завдяки чому Гостю немає потреби встановлювати багато програм у свій смартфон, а компанії не потрібно розробляти різні додатки, і вона завжди знає людину, що користується послугою. Ми застосовуємо найкращі світові практики для захисту даних користувачів.

— Технологія відверто нова для українського ринку. Як плануєте поширювати її?

Проєкт Scan&Go стартував у 2019 році. Команда Fozzy Group дійшла висновку, що Гості «Сільпо» досить добре підготовлені до таких інновацій: у супермаркетах мережі з 2018 року успішно використовуються каси самообслуговування та є власний мобільний додаток, у який ми змогли зручно і швидко інтегрувати сервіс «Вільнокаса». 

Сканування вагового товару також не викликало труднощів — Гості звикли до ваг самообслуговування з вбудованими принтерами термоетикеток. Ми також допрацювали власне програмне забезпечення для кас самообслуговування, щоб не встановлювати у магазинах спеціальне обладнання, а використовувати наявні самокаси для оплати покупки «Вільнокаси». 

Ідентифікація користувачів дає змогу каскадувати етапи запуску й сегментувати Гостей, які мають можливість використовувати послугу: спочатку «Вільнокасу» тестували співробітники у пілотному супермаркеті, в березні 2020 року його вже тестували постійні Гості у двох магазинах Києва, а на початку червня 2020 року можливість самостійно сканувати товари отримала найактивніша частина Гостей у 59 супермаркетах «Сільпо», в яких встановлено самокаси

Нині проєкт Scan&Go також пілотує мережа «Фора», яка входить до Fozzy Group.

— Скільки всього учасників тестового періоду, як довго він триватиме і які відгуки збираєте?

У широкому пілотуванні бере участь понад 75 000 Гостей. Ми аналізуємо всі відгуки, щоб поліпшити послугу і також аналізуємо профіль тих, хто користується «Вільнокасою», щоб у майбутньому поширити її на більшу кількість Гостей.

Наступний етап — дати можливість сканувати QR-код «Вільнокаси» для завершення покупок на будь-якій касі, а не лише на касі самообслуговування. Це дасть змогу поширити проєкт на всю мережу та збільшити кількість супермаркетів, у яких можна використовувати послугу. Розглядаємо також можливість запуску оплати покупок у самому додатку «Сільпо».

— Які задачі має вирішити програма у циклі функціонування супермаркетів?

Ми запустили систему самостійного сканування товару мобільним додатком, щоб дати Гостям можливість прискорити процес купівлі й заощадити час, минаючи викладання товару на касову стрічку та очікування в черзі, що важливо під час карантинних обмежень. Це головне завдання «Вільнокаси», яка поліпшує досвід Гостей під час купівлі в «Сільпо».

— З якими упередженнями найчастіше стикаються інновації в ритейлі і як долаєте їх в Fozzy Group?

Є Гості, які одразу користуються інноваціями і навіть самі розповідають про них у соцмережах, якщо їм сподобався цей досвід. Але є частина Гостей, яким потрібен час, щоб, наприклад, почати користуватися різними цифровими сервісами.

Дедалі більше ми розповідаємо в різних діджитал-каналах про те, як зручно користуватися мобільним додатком, оплачувати в один скан товари на касі чи використовувати самокаси та «Вільнокасу». У торговому залі співробітники «Сільпо» також допомагають Гостям скористатися послугами, якщо виникають якісь труднощі. 

Организовано усилиями волонтеров компаний

Спонсоры и партнеры 2021

Титульный спонсор
Генеральный спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор зала «Интернет-технологии»
Спонсор зала «Будущее»
Спонсор зала «Реклама и продвижение»
Спонсор Города Будущего
Книжный партнёр
Строительный партнёр
Relax-партнёр
Автомобильный партнёр
Премиальный партнёр
по онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логистический партнёр
Технологический партнер
Digital-партнёр
Инвестиционный партнёр
Полиграфический партнер
Водный партнёр
Технический партнёр
Медицинский партнер
Партнер рассылки
Cпонсор

Инфопартнеры 2021

Генеральный информационный партнёр