Фінтех-компанія EasyPay — найбільший небанківський оператор платіжних та фінансових сервісів в Україні. Його інтегрована платіжна мережа дозволяє сплачувати понад 3 500 послуг у 14 000 платіжних небанківських терміналах, в мережі інтернет та через мобільні додатки.
Цього року EasyPay є інноваційним партнером конференції iForum. Про те, як змінюється ринок фінтеху на карантині розповідає Олексій Авраменко, засновник та CEO EasyPay.
Про перехід в режим карантину
В EasyPay працює 200 співробітників у двох офісах — у Києві та Житомирі. Ми були готові до переходу на віддалений формат роботи офісу Києві, тому особливих проблем не виникло. Розробили KPI, служба безпеки підготувала інструкцію щодо взаємодії у випадку підозрілих дій з комп’ютером. Керівники департаментів проводять відео-конференції з колегами, усі задачі фіксуються у CRM, створено окремі робочі групи в месенджерах — офіс нормально функціонує.
В Житомирі працює call-центр EasyPay. З колегами також був проведений інструктаж щодо віддаленої роботи, надана уся необхідна техніка для роботи і зараз call-центр допомогає нашим клієнтам та партнерам, працюючи з власних домівок. Єдине, що змінилось — часи роботи. На час карантину call-центр працює з сьомої ранку до дванадцятої ночі, замість 24/7.
Загалом, карантин та перехід в онлайн став для EasyPay чудовою перевіркою ефективності співробітників та їх навичок самоорганізації та планування. Як довели перші три тижні — більшість колег дуже організовані, професійні та готові працювати у форматі віддаленої роботи.
Нові можливості на карантині завдяки фінтех
EasyPay допомогає банкам, інтернет-магазинам, страховим компаніям, комунальним підприємствам, туристичним брендам та іншим компаніям надавати понад 3 500 фінансових та платіжних послуг українцям.
Карантин вплинув на наш бізнес. Низка платіжних послуг, пов’язаних із подорожами, відпочинком поза домом в березні-квітні впали до мінімуму: купівля авіа квитків, квитків на потяги та автобуси, бронювання готелів, купівля квитків на концерти та інші розваги. Це очевидно — Україна пішла на карантин і відповідальним громадянам зараз не до подорожей та розваг поза домівками. Ми були змушені тимчасово вимкнути декілька терміналів у метро та ТРЦ — через карантин ці локації зачинено.
Але, є і позитивна для EasyPay динаміка — значно зросли категорії, які раніше користувачі сплачували у банках та касах. Так, наприклад, зросли категорії «комунальні послуги» і «кредити», а також деякі інші:
Зростання цілком зрозуміле — користувачі не хочуть стояти у чергах та наражати себе та близьких на небезпеку, тому обирають безпечніший варіант сплати обов’язкових платежів у терміналі або на сайті/ мобільному додатку.
Про розширення сервісів для клієнтів
Враховуючи збільшення навантаження на сайт та мобільні додатки, ми активно розвиваємо цей напрямок отримання платежів, доповнюючи та підключаючи нові сервіси. Так, наприклад, у додатках EasyPay/ EasyWallet ми запустили функцію доставки їжі з львівської мережі супермаркетів «Рукавичка».
Тепер користувач може зібрати свій продуктовий кошик у додатку, менеджери зателефонують та узгодять усі деталі. Користувачу не потрібно заходити на сайт супермаркету — достатньо кілька кліків у смартфоні. Це дуже зручний та актуальний під час пандемії сервіс. Ми плануємо розширення географії сервісу та підключення інших торгівельних мереж до додатку.
Загалом, ситуація із карантином для фінтех-компаній може стати додатковим поштовхом до розвитку та запуску нових послуг. Вже очевидна тенденція поступової відмови українців від сплати у банківській касі та переходу до більш комфортних платежів у терміналах та на сайті/ мобільних додатках.