Ми вирішили розпитати, як змінився за місяці карантину трафік користувачів у мобільного оператора «Vodafone Україна», спонсора і партнера нашої конференції. Як виявилося, під час карантину зміни спостерігалися, але не дуже значні. З чого можна виснувати: твердження про те, що світ ніколи не буде таким, як раніше, дещо перебільшені. І це, ми вважаємо, позитивна новина.
На наші запитання про трафік відповідав Сергій Бориславський, керівник напряму Big Data у «Vodafone Україна».
Про використання мобільного інтернету і месенджери
Як змінюється графік використання інтернету протягом тижня? Користувачі тепер не переходять в режим вихідних, графік активності в інтернеті такий же, як і у звичайні робочі дні.
Які платформи стали популярнішими? Окрім месенджерів і Facebook, збільшився трафік таких ресурсів: онлайн-кінотеатри, гральні платформи, «Вікіпедія». Зменшився трафік в Instagram — можна припустити, що увага аудиторії натомість перейшла в стрічку Facebook.
Про переміщення користувачів і трафік
Як змінився дата-трафік? Дата-трафік зберігається в середньому на попередньому рівні, зростання помітне в окремих областях, наприклад: в Полтавській, Запорізькій, Одеській, Дніпропетровській, Київській.
Чи зменшився трафік у столиці? Динаміка інтернет-трафіку в межах областей також підтверджує очевидне: відбулася міграція з великих міст у передмістя — так, наприклад, у Києві інтернет-трафік знизився на 20%. Одночасно з цим, у Київській області — збільшився на ті ж 20%.
Про об’єм використання мобільного інтернету
Чи відбулося зростання? В цілому, суттєвого зростання не відбулося, що доволі очікувано: масовий перехід на віддалений режим роботи виключив зі звичного розкладу онлайн-користування шлях на роботу і з роботи — стримінг відео і музики, соціальні мережі. А робоча інтернет-активність перемістилася з офісного Wi-Fi на домашній.
Водночас, негативної динаміки не було внаслідок збільшення спілкування в месенджерах, соціальних мережах — на період карантину оператор Vodafone відключив плату за послугу Online Pass (безлімітний доступ до популярних соціальних мереж і месенджерів).
Нагадаємо, у перші тижні карантину ми вже розповідали, як мобільний оператор «Vodafone Україна» забезпечував зв’язком українців у надзвичайних умовах.