18 июня 2021 Киев, НСК «Олимпийский», ул. Большая Васильковская, 55

Поки одні бізнеси обмежені у роботі під час карантину, інші працюють їм на поміч, зокрема розвиваючи сектор довозу продуктів і товарів. Електровелосипеди сьогодні переживають своєрідний бум та дають впевненість у тому, що коронакриза не така всеохопна, як може здаватися. 

Сьогодні наш матеріал про використання електровелосипедів у категорії B2B. Ми розпитали Delfast, учасників виставки iForum, та нового гравця на ринку довозу товарів електровелосипедами CargoCult про стан справ на велосипедній бізнес-доріжці. Також ми поспілкувалися з Олексієм Кушкою, піонером велосипедизації в Україні про те, як законодавство намагається наздогнати потреби ринку. Від компанії Delfast розповідає Данило Тонкопій, CEO та засновник. Від компанії CargoCult — Олексій Хворостенко, співзасновник CargoCult.

Delfast

Про зміну попиту, аудиторії та нові інвестиції

За останній рік попит зріс, що підтверджується обсягами продажів електровелосипедів Delfast. Якщо у 2019-му обсяг продажів становив $552 000, то у 2020 році цей показник зріс в 3 рази та досяг $1,7 млн. Попри глобальну кризу, ми не лише втримали наші позиції, а й зросли та залучили нові інвестиції на розвиток бізнесу — $3,4 млн від українських та іноземних інвесторів на організацію виробництва в Україні.

Перш за все, сьогодні наш велосипед купують професійні користувачі. Серед них кур’єри, поліцейські Мексики та США, приватні підприємці з понад 40 країн світу. Серед клієнтів також пересічні прихильники електробайків, яким не хочеться думати про заряд батареї, а також любителі offroad-поїздок. Наші електробайки вже були відправлені в різні куточки світу: США, Великобританію, Данію та Південну Африку. Більшість клієнтів знаходяться саме у США. 

Про карантинну комунікацію 

— У карантині ми змінили свою комунікацію. Раніше акцентували на тому, що байк далеко їде, він крутий і модний. А з початком пандемії наше повідомлення користувачам стало таким: бережіть здоров’я і природу, пересідайте з громадського транспорту на електробайки, адже такий велосипед довжиною півтора метра чудово допомагає зберігати соціальну дистанцію і не продукує вуглецевих викидів.  

Як популяризується велосипедна спільнота

 — Популярність електротранспорту та електровелосипедів зокрема зростає по всьому світу, і Україна — не виняток. Особливо цей процес прискорився внаслідок пандемії, коли люди почали турбуватися не лише про природу, а й про власну безпеку та здоров’я.

Велосипедна тусовка завжди була активною в Україні. Останнім часом, спостерігаю хвилю активізму щодо покращення (а часто, взагалі побудови) комфортної міської інфраструктури (велодоріжок та спеціально відведених маршрутів для мікромобільного транспорту), відстоювання прав велосипедистів на дорогах, прийняття відповідних законів та правил дорожнього руху. З одного боку, це позитивна тенденція, а з іншого — шкода, що для таких важливих, базових ініціатив потрібно так старатися, щоб нас почули.  

А от від влади міст не вистачає велосипедної інфраструктури. Велосипедних доріжок в містах вкрай мало, проїзд для них відкритий на смугах громадського транспорту звичайних доріг. Але велосипедисту небезпечно пересуватися там, де їздить автобус.

Про заміну автомобілів електротранспортом

— Усі світові виробники авто заявляють, що перейдуть на електро аналоги своїх моделей до 2025-2030 років. Україна дещо відстає за темпами від європейських країн чи Канади, для яких перехід на електротранспорт — частина загальнонаціональної стратегії розвитку в рамках зменшення шкідливих викидів у атмосферу. Такі країни доєднуються до всіх можливих «зелених» ініціатив Міжнародного Економічного Форуму, ООН, Greenpeace. 

Власне, змінотворчі та законодавчі ініціативи роблять електротранспорт частиною стилю життя в країні. Це, як на мене, і є найефективніший підхід до сталого розвитку та розповсюдження «зеленого» транспорту. 

CargoCult

Про запуск бізнесу на вантажних велосипедах

CargoCult — це молода компанія, що з’явилася на ринку Києва у 2020 році і забезпечує швидкий та екологічний довіз середньогабаритних вантажів у місті. Для цього ми використовуємо вантажні електровелосипеди. Ми з’явилися нещодавно, тож тільки за нашими показниками не можна говорити про весь ринок, оскільки наш ріст був з нуля до 100%. Безумовно, карантин позитивно вплинув на попит і на ринок довозу товарів у цілому.

Так, компанія Evo проаналізувала ринок електронної комерції у 2020 році і дійшла висновку, що він зріс на 41%. За даними Glovo, обсяг довозу готових страв із ресторанів виріс у 6-7 разів, а із супермаркетів — у 15-18 разів. Значна частина кур’єрів працює на звичайних або електровелосипедах. Ми очікуємо, що навіть після всіх карантинів і обмежень, ринок довозу збільшуватиметься, а разом з ним буде зростати і кількість велосипедних кур’єрів.

Про користувачів сервісу на електровелосипеді

— Наш типовий користувач — це локальний або середній мережевий бізнес, якому потрібно виконувати довіз вантажів середніх габаритів, які не можуть бути доставлені пішими кур’єрами, а інші методи довозу для них — суттєво дорожчі. Один піший кур’єр з рюкзаком здатен за один раз перевезти 10-12 кг вантажу. Один наш вантажний електровелосипед здатен перевезти за один раз 50-100 кг вантажу, тобто за ефективністю він дорівнює чотирьом пішим кур’єрам.  

Наші клієнти — це мережа аптек, локальні фермери, крафтові виробники, інтернет-магазини продуктів харчування.

Бізнес-клієнти становлять 95% замовлень, це пов’язано з тим, що ми свідомо не займалися просуванням сервісу серед кінцевих споживачів, оскільки для цього потрібно значно наростити флот електровелосипедів і відточити бізнес-процеси та їхню автоматизацію, чим ми й займаємося зараз.

Наразі CargoCult доступний у Києві, наша стратегія передбачає поступовий вихід у міста-мільйонники, а потім і в менші містечка. Карантин ніяк не вплинув на ці наші плани, окрім того, що остаточно переконав, що ми знаходимося на вірному шляху. 

Міста vs. Велосипеди

— Збільшення заторів, обмеження на користування громадським транспортом найкраще сприяє популяризації велосипедів та електровелосипедів для переміщення нашими містами. Звісно, слаборозвинена велоінфраструктура один з аргументів, чому бізнес скептично налаштований до використання велосипедів для довозу товарів. 

Ми не носимо рожевих окулярів і добре розуміємо, що інфраструктура не впаде нам на голову і не з’явиться сама собою якимось загадковим чином. Для цього потрібна залученість громадянського суспільства та, в хорошому сенсі, тиск на місцеві органи влади. Ми плануємо співпрацювати з місцевими громадами, громадськими асоціаціями для того, щоб лобіювати створення велоінфраструктури. 

Про велосипедизацію українців

— За останні 5 років кількість велосипедистів значно збільшилася. Це можна побачити неозброєним оком,  відвідавши столичний Труханів острів у вихідні. Велосипед стабільно входить в топ-3 запитів на маркетплейсі OLX. У 2019 році платформа отримала 5,8 млн запитів зі словом «велосипед» від українських користувачів, а у 2020 році цей показник зріс на 136%.

Тож, ми спостерігаємо однозначний тренд на велосипедизацію українців. Електровелосипеди — це наступний тренд, що буде розвиватися. Електрична батарея збільшує можливості велосипеда, адже його можна використовувати для подолання істотно більших відстаней і легко долати круті підйоми та схили. Таким чином, електровелосипеди здатні перетворитися з інструменту для дозвілля та прогулянок на інструмент доїзду на роботу. Карговелосипеди ефективно доставляють комерційні вантажі, можуть перевозити персональні речі, домашніх тварин, дітей.

Автомобіль останніми роками поступово втрачає свою славу як обов’язкового атрибута свободи та успішності. Раніше вважалося, що автомобіль — це свобода та швидке пересування. Але зараз ситуація склалася таким чином, що автомобіль — це регулярні затори, затримки часу та стрес, тому що це відсутність вільного та безпечного простору в містах, це загазованість повітря для всіх мешканців міста. Тож, при наявності комфортної альтернативи люди з радістю будуть обирати інші методи переміщення. 

Поява безпечних велодоріжок та закритих від машин проїздів сприятиме подальшому збільшенню велосипедного транспорту для різноманітних потреб в житті людей та бізнесу. 

Ніщо не зупинить ідею, час якої прийшов, — на наш погляд, мало що здатне зупинити тренд велосипедизації та персональної мобільності.

Олексій Кушка, піонер прокату велосипедів і самокатів (veliki.ua, nextbike, bikenow та Kiwi Ride)

Олексій висловлюється про стан персональної мобільності стримано оптимістично. Насправді великі міста реагують на запит жителів і рухаються в бік підвищення персональної мобільності. Але зміни стаються не так швидко, як хотілось би, й помітний ефект проявиться через 5-7 років. Найбільше мобільністю містян опікуються, за словами Олексія, у Вінниці, Львові, Києві, Дніпрі; є поступ у велосипедному напрямку в Миргороді, Запоріжжі.

Децентралізація і посилення ролі місцевого самоврядування сприяли тому, що рішення про розвиток велосипедної інфраструктури можуть приймати швидше. Втім, законодавство сильно відстає від потреб суспільства:

 

«— В чинних ПДР не існує електросамокатів, тому ми дуже чекаємо на затвердження законопроєкту №3023 від 06.02.2020 — він повинен закріпити правила для користувачів персонального електротранспорту, велосипедистів та пішоходів… Наразі ведемо активний діалог з владою Києва про те, щоб визнати на рівні міста існування мікромобільності.»

В період карантину підсилився інтерес до прокату і велосипедів, і самокатів, в першу чергу, серед аудиторії 30-40 років, але й користувачі у віці 50+ збільшили свою частку серед клієнтів прокатних сервісів. 

 

«— Можу сказати, що попит на прокат велосипедів (про який маю найбільше даних наразі) збільшився в 4 рази, на купівлю велосипедів — у 2,5, а на ремонт — в 1,5-2 рази.»

Попит на самокати також зростає, серед перших користувачів багато тих, хто ще до карантину встиг побачити (можливо, й випробувати) самокати в Європі, США. Сервіс Ride Kiwi цього року вже запустився у Києві, Одесі, Львові й Дніпрі, а далі планує під’єднати до мережі Харків та інші великі міста.

Организовано усилиями волонтеров компаний

Спонсоры и партнеры 2021

Титульный спонсор
Генеральный спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор зала «Интернет-технологии»
Спонсор зала «Будущее»
Спонсор зала «Реклама и продвижение»
Спонсор Города Будущего
Книжный партнёр
Строительный партнёр
Relax-партнёр
Автомобильный партнёр
Премиальный партнёр
по онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логистический партнёр
Технологический партнер
Digital-партнёр
Инвестиционный партнёр
Полиграфический партнер
Водный партнёр
Технический партнёр
Медицинский партнер
Партнер рассылки
Cпонсор

Инфопартнеры 2021

Генеральный информационный партнёр